Development of social intelligence in young school children: concept and measurement
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
732 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 18:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.277+316.613.5+159.923 (1)
Puncte de vedere și curente în sociologie (18)
Psihologie socială (983)
Psihologie (3396)
SM ISO690:2012
GUȚUL, Aliona. Dezvoltarea inteligenței sociale la copiii de vârsta școlară mică: concept și măsurare. In: EcoSoEn, 2020, nr. 3-4, pp. 247-251. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2020 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Development of social intelligence in young school children: concept and measurement

Dezvoltarea inteligenței sociale la copiii de vârsta școlară mică: concept și măsurare

CZU: 316.277+316.613.5+159.923

Pag. 247-251

Guțul Aliona
 
Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2020


Rezumat

The article provides a review of ideas about social intelligence and information about severity of its various components in primary school age. During this period, the development foundations are laid for the next age stages, and social intelligence is the foundation of personal development. The review given by the authors showed that at the beginning of primary school age, social intelligence is at a low or medium level of development. Throughout the entire age period, the development of individual components occurs heterochronously. The child is consistently mastering social skills and is better aware of himself. At the behavioural level, the underdevelopment of the social intelligence of younger students is manifested in the difficulties of adapting to school life and communicative problems. Thus, social intelligence developed in primary school age ensures the use of optimal behaviours in interaction with others, satisfaction with family and school life.

Articolul prezintă o revistă a concepțiilor internaționale ale inteligenței sociale și a cunoștințelor despre expresia diferitor componente ale acesteia în vârsta școlară mică. În această perioadă se formează bazele dezvoltării pentru etapele următoare de vârstă, iar inteligența socială constituie temelia dezvoltării personale. Trecerea în revistă a diferitor concepții oferite de autori a demonstrat că în vârsta școlară mică inteligența socială se află la o etapă de dezvoltare timpurie sau medie, iar dezvoltarea diferitor componente se produce în mod asincronic. Copilul dobândește consecutiv deprinderi sociale și o percepere de sine mai bună. La nivelul comportamental, dezvoltarea insuficientă a inteligenței sociale la elevii claselor primare se manifestă în dificultățile de adaptare la viața școlară și în probleme de comunicare. Astfel, inteligența socială dezvoltată în vârsta școlară mică asigură o aplicare a modelelor optime de comportament pentru interacțiunea cu cei din jur, o satisfacție de viața în familie și în școală.

Cuvinte-cheie
primary school age, social intelligence, social skills, interpersonal relationships, adaptation,

vârsta școlară mică, inteligenţă socială, deprinderi sociale, competenţe de comunicare, relaţii interpersonale, adaptare