Modelul de business ca concept de durabilitate în sectorul bancar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
387 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 16:24
SM ISO690:2012
GÎRLEA, Mihail. Modelul de business ca concept de durabilitate în sectorul bancar. In: Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities, Ed. 1, 20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, pp. 13-14.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities 2020
Simpozionul "Sustainable Public Procurement: challenges and opportunities"
1, Chişinău, Moldova, 20 noiembrie 2020

Modelul de business ca concept de durabilitate în sectorul bancar

Business model as a concept of sustainability in the banking sector

Бизнес-модель как концепция устойчивости в банковском секторе

JEL: C63, G21, L21, L25

Pag. 13-14

Gîrlea Mihail
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2020


Rezumat

The modelling of a banking business plan needs to be carried out in tight correlation to the intended management scope, if the manager intends to double profit, he will thus take on a greater risk and if he intends to apply a development strategy starting from the minimization of risks, profits will be smaller but certain. Any entity survives in interdependence with the internal and external environment from which it is part of and therefore a company exists in relation to those surrounding it. From this point of view, two main tendencies may be observed in the development of a business model at the beginning of the XIIth century: the development of a durable business and corporate governance. In order to obtain enhanced efficiency, especially in the integrated markets, like the one which is specific for the European Union, banks are obliged to pay more attention to the best practices. Business models have many dimensions and levels. The traditional view has not lost its significance, even if business models today are presented as a type of unit of analysis going beyond the traditional approach. This requires that the company asks itself about not only the benefits that it brings to the customer, but also about which sources it can generate profits from along the value chain. A company must deal with the dimensions of effectiveness and efficiency in its work, which ultimately determine its comparative competitive advantage. This can be defended both commercially and with regard to the competitive position achieved. Determining a business model continues to bring together customer and corporate perspectives through the overarching objective of generating and securing a competitive advantage. An essential dimension in determining a business model is innovation, and the customer remains the primary reference point for this.

Modelarea unui plan de business bancar trebuie făcută în strânsă corelaţie cu scopul urmărit de management. Dacă managerul îşi propune dublarea profiturilor, în consecinţă îşi va asuma un risc mai mare, iar dacă acesta îşi propune o strategie de dezvoltare pornind de la minimizarea riscurilor, profiturile vor fi mai mici, dar sigure. Orice entitate supravieţuieşte în interdependenţă cu mediul intern şi extern din care face parte; ca urmare, o companie există în relaţie cu cei din jur. Din acest punct de vedere, se remarcă două tendinţe majore în dezvoltarea unui model de business la începutul secolului XXI: dezvoltarea unei afaceri durabile şi guvernanţa corporativă. Pentru obţinerea unei eficienţe sporite, mai ales în pieţele integrate cu cea specifică Uniunii Europene, băncile sunt obligate să fie foarte atente la cele mai bune practici. Modelele de afaceri au multe dimensiuni și niveluri. Viziunea tradițională nu și-a pierdut semnificația, chiar dacă modelele de afaceri de astăzi sunt prezentate ca un tip de unitate de analiză care depășește abordarea tradițională. Acest lucru necesită ca compania să se întrebe nu numai despre beneficiile pe care le aduce clientului, ci și despre ce surse poate genera profituri de-a lungul lanțului valoric. O companie trebuie să se ocupe de dimensiunile eficienței și eficienței în activitatea sa, care, în cele din urmă, determină avantajul său comparativ competitiv. Acest lucru poate fi apărat atât din punct de vedere comercial, cât și în ceea ce privește poziția concurențială atinsă. Determinarea unui model de afaceri continuă să reunească perspectivele clienților și ale corporației prin obiectivul general de a genera și a asigura un avantaj competitiv. O dimensiune esențială în determinarea unui model de afaceri este inovația, iar clientul rămâne punctul principal de referință pentru aceasta.

Cuvinte-cheie
modele de business bancar, durabilitate bancară, reglementare financiar-bancară, stabilitate financiară, tehnică şi practică bancară, criză financiară, identificarea şi evaluarea riscurilor,

banking business models, banking sustainability, financial-banking regulation, financial stability, banking technique and practice, financial crisis, risk identification and assessment