Articolul precedent |
Articolul urmator |
680 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 09:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:005.322 (1) |
Organizarea instruirii (533) |
Activități manageriale (431) |
SM ISO690:2012 BRICEAG, Silvia. Reziliența psihologică – calitate indispensabilă a unui manager contemporan. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 403-408. ISBN 978-9975-3422-5-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 3-a, 2020 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091:005.322 | ||||||
Pag. 403-408 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Complexitatea și dinamica societății actuale confruntă indivizii și comunitățile cu provocări complexe, ample și în cascadă. Existența unei persoane (elev sau profesor), a unei clase de elevi sau a unei școli (considerată organizație) este ciclică, fiind marcată de alternanța perioadelor de liniște, funcționalitate eficientă și randament cu cele de tensiune, criză, anomie. Ambiguitatea, incertitudinea, riscul, adversitatea și stresul au devenit elemente definitorii ale existenței cotidiene. Criza psihologică este o situaţie declanşată de un incident critic/eveniment cu potenţial traumatic în care mecanismele de coping ale persoanei au eşuat, iar individul se confruntă cu un nivel semnificativ de distres emoţional, deteriorare psihică şi incapacitate de a funcţiona adecvat. Din perspectiva managementului situațiișor de criză, reziliența nu este doar un concept de stringentă actualitate ci și unul provocator, având în vedere caracterul său multidimensional și dinamic. |
||||||
Cuvinte-cheie reziliență, mediul educaţional, actorii câmpului educațional, manager, criză, resilience, educational environment, actors in the educational field, manager, crisis |
||||||
|