Reziliența psihologică – calitate indispensabilă a unui manager contemporan
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
680 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 09:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:005.322 (1)
Organizarea instruirii (533)
Activități manageriale (431)
SM ISO690:2012
BRICEAG, Silvia. Reziliența psihologică – calitate indispensabilă a unui manager contemporan. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 403-408. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Reziliența psihologică – calitate indispensabilă a unui manager contemporan

PSYCHOLOGICAL RESILIENCE – ESSENTIAL QUALITY TO A CONTEMPORARY MANAGER

CZU: 37.091:005.322

Pag. 403-408

Briceag Silvia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2020


Rezumat

Complexitatea și dinamica societății actuale confruntă indivizii și comunitățile cu provocări complexe, ample și în cascadă. Existența unei persoane (elev sau profesor), a unei clase de elevi sau a unei școli (considerată organizație) este ciclică, fiind marcată de alternanța perioadelor de liniște, funcționalitate eficientă și randament cu cele de tensiune, criză, anomie. Ambiguitatea, incertitudinea, riscul, adversitatea și stresul au devenit elemente definitorii ale existenței cotidiene. Criza psihologică este o situaţie declanşată de un incident critic/eveniment cu potenţial traumatic în care mecanismele de coping ale persoanei au eşuat, iar individul se confruntă cu un nivel semnificativ de distres emoţional, deteriorare psihică şi incapacitate de a funcţiona adecvat. Din perspectiva managementului situațiișor de criză, reziliența nu este doar un concept de stringentă actualitate ci și unul provocator, având în vedere caracterul său multidimensional și dinamic.

The complexity and dynamics of today's society face individuals and communities with complex, extensive and cascading challenges. The existence of a person (student or teacher), a class of students or a school (considered an organization) is cyclical, being marked by the alternation of periods of peace, efficient functionality and efficiency with those of tension, crisis, anomie. Ambiguity, uncertainty, risk, adversity and stress have become defining elements of everyday life. The psychological crisis is a situation triggered by a critical incident / event with traumatic potential in which the person's coping mechanisms have failed and the individual is experiencing a significant level of emotional distress, mental deterioration and inability to function properly. From the perspective of crisis management, resilience is not only a topical concept but also a challenging one, given its multidimensional and dynamic nature.

Cuvinte-cheie
reziliență, mediul educaţional, actorii câmpului educațional, manager, criză,

resilience, educational environment, actors in the educational field, manager, crisis