Articolul precedent |
Articolul urmator |
507 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-20 18:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013:305 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Studii de gen (96) |
SM ISO690:2012 DUMINICĂ, Stella. Strategii magistrale valorificate în educația de gen, comune pentru fete și băieți. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 126-132. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013:305 | ||||||
Pag. 126-132 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article highlights to the reader a key moment in gender education of preschoolers: knowledge, awareness in social learning of appropriate gender behavior, which would include: equity, equality, autonomy, responsibility, honesty, collaboration and relational partnership of boys and girls and would exclude: rejection, terrorization, exploitation, depreciation, etc. represents the main strategy of gender education and would substantially contribute to preventing gender inequality and emotional abuse. |
||||||
Cuvinte-cheie gender education, equality, equity, gender mainstreaming strategy, principles of gender education, gender culture, gender values, gender partnership |
||||||
|