Articolul precedent |
Articolul urmator |
424 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 18:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072:159.942-053.5 (1) |
Psihologie (3416) |
SM ISO690:2012 PÎSLARI, Stela, TROFIMOV, Diana. Empatia la vârsta preadolescentă. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 106-118. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9.072:159.942-053.5 | ||||||
Pag. 106-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article addresses a significant issue of psychology, namely empathy in preadolescents. The article includes the study of empathy in preadolescents depending on gender, age. As a result, we established that a small number of preadolescents (15%) have a high level of empathic tendencies. In terms of gender, a high level of empathic tendencies is characteristic of girls compared to boys. Empathic tendencies are characteristic of 7th grade preadolescents. The most developed components of empathy are: empathic communication, emotional channel. |
||||||
Cuvinte-cheie preadolescents, empathy, empathic capacities, comunication, gender |
||||||
|