Articolul precedent |
Articolul urmator |
456 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 22:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:378 (5) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563) |
SM ISO690:2012 SANDULEAC, Sergiu. Gândirea științifică ca fundament teoreticoaplicativ în formarea continuă a pedagogilor în era digitală. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 118-123. ISBN 978-9975-46-450-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3:378 | ||||||
Pag. 118-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Scientific thinking is one of the priority concept in XXI century because there are a lot of digital possibilities that force the potential of teachers but there is no system of scientific thinking development, moreover it does not exist the theoretical applicative foundation of scientific thinking development in teachers. There is an approach of teaching called STEAM education but the evidence is that there is no possible to teach something else in this way without scientific thinking approach, without a special system. In this article are presented the key elements how to create a stable psycho pedagogical system as a theoretical-applicative foundation in the continuous training of teachers in the digital era. One of the key element is based on scientific thinking development that imply critical analysis, epistemic understanding, research skills, reasoning based on scientific evidence, and contextual understanding. |
||||||
Cuvinte-cheie scientific thinking, critical thinking, teachers, Continuous training, STEAM education |
||||||
|