Gândirea științifică ca fundament teoreticoaplicativ în formarea continuă a pedagogilor în era digitală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
456 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 22:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:378 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
SANDULEAC, Sergiu. Gândirea științifică ca fundament teoreticoaplicativ în formarea continuă a pedagogilor în era digitală. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 118-123. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Gândirea științifică ca fundament teoreticoaplicativ în formarea continuă a pedagogilor în era digitală

CZU: 37.015.3:378

Pag. 118-123

Sanduleac Sergiu
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

Scientific thinking is one of the priority concept in XXI century because there are a lot of digital possibilities that force the potential of teachers but there is no system of scientific thinking development, moreover it does not exist the theoretical applicative foundation of scientific thinking development in teachers. There is an approach of teaching called STEAM education but the evidence is that there is no possible to teach something else in this way without scientific thinking approach, without a special system. In this article are presented the key elements how to create a stable psycho pedagogical system as a theoretical-applicative foundation in the continuous training of teachers in the digital era. One of the key element is based on scientific thinking development that imply critical analysis, epistemic understanding, research skills, reasoning based on scientific evidence, and contextual understanding.

Cuvinte-cheie
scientific thinking, critical thinking, teachers, Continuous training, STEAM education