Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
627 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-04 14:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1-1(478).09 (184) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 BURLACU, Alexandru. Arhip Cibotaru: Un poet la porțile închise. In: Limbă Literatură Folclor, 2020, nr. 1-2, pp. 31-33. ISSN 2587-3881. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limbă Literatură Folclor | ||||||
Numărul 1-2 / 2020 / ISSN 2587-3881 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1-1(478).09 | ||||||
Pag. 31-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Arhip Cibotaru, un reprezentant al fenomenului poetic șaizecist, ilustrează tipul scriitorului, nelipsit de talent, marcat de cultura literară în spiritul timpului, înregimentat plenar în promovarea ideologiei de import sovietic. A semnat romanul-foileton „Umbra comorilor” (1967) și un volum de comedii „Șase de dobă” (1981). A plătit tribut regimului totalitar. După 1990 se arată sarcastic și ironic, încercând să-și justifice poetic „destinul-vânător”, o imaginară luptă cu „morile de vânt”. În ultimă instanță, poezia lui se vrea o reanimare, o remitologizare a unei biografii sentimentale în fața destinului fatal. |
||||||
Cuvinte-cheie poezie, biografie, ironic, sarcastic, sentimental, meditativ, poetry, biography, ironic, sarcastic, sentimental, meditative |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Burlacu, A.G.</creatorName> <affiliation>Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Arhip Cibotaru: Un poet la porțile închise</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2587-3881</relatedIdentifier> <subjects> <subject>poezie</subject> <subject>biografie</subject> <subject>ironic</subject> <subject>sarcastic</subject> <subject>sentimental</subject> <subject>meditativ</subject> <subject>poetry</subject> <subject>biography</subject> <subject>ironic</subject> <subject>sarcastic</subject> <subject>sentimental</subject> <subject>meditative</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>821.135.1-1(478).09</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-12-15</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Arhip Cibotaru, un reprezentant al fenomenului poetic șaizecist, ilustrează tipul scriitorului, nelipsit de talent, marcat de cultura literară în spiritul timpului, înregimentat plenar în promovarea ideologiei de import sovietic. A semnat romanul-foileton „Umbra comorilor” (1967) și un volum de comedii „Șase de dobă” (1981). A plătit tribut regimului totalitar. După 1990 se arată sarcastic și ironic, încercând să-și justifice poetic „destinul-vânător”, o imaginară luptă cu „morile de vânt”. În ultimă instanță, poezia lui se vrea o reanimare, o remitologizare a unei biografii sentimentale în fața destinului fatal.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Arhip Cibotaru, a representative of the sixtyth poetic phenomenon, illustrates the type of writer, not lacking in talent, marked by literary culture in the spirit of time, fully regulated in the promotion of Soviet import ideology. He signed the foilnovel „Shadow of Treasures” (1967) and a volume of comedies „Six of The Doba” (1981). He paid tribute to the totalitarian regime. After 1990 he was sarcastic and ironic, trying to poetically justify his „destiny-hunter”, an imaginary battle with „windmills”. Ultimately, his poetry is meant to be a reanimation, a remythologization of a sentimental biography in the face of fatal destiny.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>