Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 05:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81'243 (28) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4076) |
Lingvistică. Limbi (5176) |
![]() CHIRA, Eugenia, BURDUJAN, Radu. Practical guidelines to the lesson plan based on TBL. Topic: My Family. In: Materialele conferinţei ştiinţifice a studenţilor, 13-14 mai 2020, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, Ediția 69, pp. 59-62. ISBN 978-9975-76-309-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele conferinţei ştiinţifice a studenţilor Ediția 69, 2020 |
||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor" Chişinău, Moldova, 13-14 mai 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:81'243 | ||||||
Pag. 59-62 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Each period in the history of foreign language teaching had certain trends that influenced both teaching and learning. Although it appeared more than thirty years ago, one of the latest revaluated trends in approaches implemented into foreign language education nowadays is task-based language learning (TBL). Task-based language learning is a variant form of communicative approach that focuses on the authentic language use while performing specific real-life tasks. One of the important topics included as a content unit in the national foreign language curriculum for secondary school from 5th to 9th grade is “My family”, that is why it was necessary to elaborate a sample lesson on it. |
||||||
Cuvinte-cheie task-based learning, real-life task, student-cantered approach, communicative approach, invăţare bazată pe sarcini, sarcină din viața reală, abordare centrată pe elev, abordare comunicativă |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Chira, E.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Burdujan, R.A.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='en'>Practical guidelines to the lesson plan based on TBL. Topic: My Family</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-309-7</relatedIdentifier> <subjects> <subject>task-based learning</subject> <subject>real-life task</subject> <subject>student-cantered approach</subject> <subject>communicative approach</subject> <subject>invăţare bazată pe sarcini</subject> <subject>sarcină din viața reală</subject> <subject>abordare centrată pe elev</subject> <subject>abordare comunicativă</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.016:81'243</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Each period in the history of foreign language teaching had certain trends that influenced both teaching and learning. Although it appeared more than thirty years ago, one of the latest revaluated trends in approaches implemented into foreign language education nowadays is task-based language learning (TBL). Task-based language learning is a variant form of communicative approach that focuses on the authentic language use while performing specific real-life tasks. One of the important topics included as a content unit in the national foreign language curriculum for secondary school from 5th to 9th grade is “My family”, that is why it was necessary to elaborate a sample lesson on it.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Fiecare perioadă din istoria predării limbilor străine a avut anumite tendințe care au influențat atât predarea, cât și învățarea. Deși a apărut în urmă cu mai bine de treizeci de ani, una dintre cele mai recente tendințe reevaluate în abordările implementate în educația limbilor străine în zilele noastre este învățarea bazată pe sarcini (TBL). Învățarea limbilor bazată pe sarcini este o variantă de abordare comunicativă care se concentrează pe utilizarea autentică a limbii în timp ce se îndeplinesc sarcini specifice din viața reală. Unul dintre subiectele importante incluse ca unitate de conținut în programa națională de limbi străine pentru școala gimnazială între clasa a V-a și a IX-a este „Familia mea”, de aceea a fost necesară elaborarea unei lecții de probă.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>