Articolul precedent |
Articolul urmator |
447 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-10 19:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu. Un incípit al profesionalizării pedagogice: profesorul Mentalese. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 402-408. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 402-408 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Today, in times of reform, the verbal code of pedagogy tries to adapt to the new realities of the education, and the conceptual clarifications are made by reason of the consensus among specialists on the use of concepts and educational values. The avalanche of foreign terms is determined by the internationalization of education, thus being a natural social phenomenon. Consequently, different pedagogues, specialists and theorists in pedagogy often use the same concept applying it to peculiar things, among which we can identify terms such as „mental teacher” and „mental didactics”. |
||||||
|