Mediul şcolar ca factor al educaţiei sociale în învăţământul primar
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
915 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 00:20
SM ISO690:2012
MOGÎLDEA (IUZU), Iulianna, PETROVSCHI, Nina. Mediul şcolar ca factor al educaţiei sociale în învăţământul primar. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 73-79. ISBN 978-9975-48-068-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 2-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Mediul şcolar ca factor al educaţiei sociale în învăţământul primar


Pag. 73-79

Mogîldea (Iuzu) Iulianna1, Petrovschi Nina2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

Social environment creates the premises underlying the human individual's socialization and, moreover, through its institutions, particularly the looming and specific levels of education. It is noted in this context the social education which involves transmission of elements of social behavior through educational activities, social relations recommended shapes, empathy, communication in the group, the development of community sentiment, membership in the group, their interests and responsibility of the municipality. Such an interpretation of education shows that contemporary school mission is to develop children's spirit of cooperation, of respect, of the correct attitude, of social solidarity. Which means learning to live together. This social demand expressed and determines the research problem, which lies in the necessity to reflect the effects of the school environment in achieving social education.