Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
628 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-03-12 17:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0:78 (1) |
Education (14552) |
Music (1812) |
SM ISO690:2012 VASILACHI, Eugenia. Metodologia organizării lecției de cor, ca formă de „educație prin intonație” în școala profesională. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 3(63), pp. 96-100. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519783 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(63) / 2019 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3519783 | ||||||
CZU: 37.0:78 | ||||||
Pag. 96-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The process of musical education is realised estetical- scienti ically. In music school for training the musical culture is used the educational methodology through intonation . One of the e icient method is the choir lesson, during it, children are invited and helped to create, to paraphrase, to contemplate music, that lead to the inceasing of a beautiful and harmonious,, soul” through the formation of musical culture as a component of their spiritual culture. |
||||||
Cuvinte-cheie musical education, methodology, choir lesson, the fuctions of choir lessons, educaton through intonation, educaţie muzicală, metodologie, lecție de cor, funcții ale lecției de cor, educație prin intonație |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3519783</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Vasilachi, E.</creatorName> <affiliation>Colegiul de Muzică şi Pedagogie din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Metodologia organizării lecției de cor, ca formă de „educație prin intonație” în școala profesională</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>musical education</subject> <subject>methodology</subject> <subject>choir lesson</subject> <subject>the fuctions of choir lessons</subject> <subject>educaton through intonation</subject> <subject>educaţie muzicală</subject> <subject>metodologie</subject> <subject>lecție de cor</subject> <subject>funcții ale lecției de cor</subject> <subject>educație prin intonație</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.0:78</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-11-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The process of musical education is realised estetical- scienti ically. In music school for training the musical culture is used the educational methodology through intonation . One of the e icient method is the choir lesson, during it, children are invited and helped to create, to paraphrase, to contemplate music, that lead to the inceasing of a beautiful and harmonious,, soul” through the formation of musical culture as a component of their spiritual culture.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Procesul educației/instruirii muzicale se realizează științi ico-estetic, utilizându-se metodologia educației prin intonație în formarea culturii muzicale a elevilor din școala de pro il. Una dintre metodele e iciente o reprezintă lecția de cor, ce constă în capacitatea elevilor de a crea, a interpreta, a re lecta muzica, favorizându-li-se creșterea „su letului” frumos, armonios prin formarea culturii muzicale ca parte componentă a culturii lor spirituale.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>