Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1420 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 08:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2+371.261 (1) |
Kinds of school providing general education (2016) |
SM ISO690:2012 ANDRIŢCHI, Viorica, STRATAN, Victoria. Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 7-18. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.7-18 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.7-18 | ||||||
CZU: 373.2+371.261 | ||||||
Pag. 7-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă reperele teoretico-metodologice ale mecanizmului de evaluare a competențelor transdisciplinare la finele învățământului primar, din perspectiva Curiculumului Național (2018), fundamentat pe principiul educației contemporane - principiul integralității. Se prefigurează etapele esențiale în conceperea unei tehnologii autentice de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor în învățământul primar, întemeiată pe tendințele naționale și internaționale în domeniul educațional. Se evidențiază și se analizează elementele constituente ale constructului ECTÎP, se propun exemple de matrice generale de specificație pentru conceperea testului integrat și algoritmul de calcul. În baza cercetării teoretico-experimentale, se esențializează conceptele „test integrat” și „tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare”. Sunt prezentate avantajele paradigmei unitare a tehnologiei evaluării competențelor transdisciplinare la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat. |
||||||
Cuvinte-cheie test integrat, integralitate, principiul integralității, evaluarea competențelor școlare, tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare, inter- transdisciplinaritate, matrice de specificație, Integration testing, integrality, principle of integrality, assessment of school skills, technology of assessing the transdisciplinary skills, inter- transdisciplinarity, specification matrix |
||||||
|