Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1415 44
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 08:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2+371.261 (1)
Общее школьное образование. Общеобразовательная школа (2012)
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica, STRATAN, Victoria. Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 7-18. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.7-18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare ale elevilor la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat

The technology of assessing pupils’ transdisciplinary skills at the end of the primary cycle by using the integration testing

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.7-18
CZU: 373.2+371.261

Pag. 7-18

Andriţchi Viorica, Stratan Victoria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă reperele teoretico-metodologice ale mecanizmului de evaluare a competențelor transdisciplinare la finele învățământului primar, din perspectiva Curiculumului Național (2018), fundamentat pe principiul educației contemporane - principiul integralității. Se prefigurează etapele esențiale în conceperea unei tehnologii autentice de evaluare a competențelor transdisciplinare ale elevilor în învățământul primar, întemeiată pe tendințele naționale și internaționale în domeniul educațional. Se evidențiază și se analizează elementele constituente ale constructului ECTÎP, se propun exemple de matrice generale de specificație pentru conceperea testului integrat și algoritmul de calcul. În baza cercetării teoretico-experimentale, se esențializează conceptele „test integrat” și „tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare”. Sunt prezentate avantajele paradigmei unitare a tehnologiei evaluării competențelor transdisciplinare la finele învățământului primar prin valorificarea testului de tip integrat.

The article refers to the theoretical-methodological benchmarks of the mechanism for assessing the transdisciplinary skills at the end of the primary cycle from the perspective of the National Curriculum (2018), based on the principle of contemporary education - the principle of integrality. The article prefigures the relevant stages for the design of an authentic technology for assessing the transdisciplinary skills of the primary school pupils based on the national and international tendencies in the educational field. It highlights and analyses the constituent elements of the ECTÎP and proposes examples of general specification matrices for the design of the integration testing and the calculation algorithm. Based on the theoretical-experimental research, the article emphasizes the concepts of "integration testing" and "technology of transdisciplinary skills assessment". There are presented the advantages of the unitary paradigm of the technology of transdisciplinary skills assessment at the end of the primary cycle by using the integration testing.

Cuvinte-cheie
test integrat, integralitate, principiul integralității, evaluarea competențelor școlare, tehnologia evaluării competențelor transdisciplinare, inter- transdisciplinaritate, matrice de specificație,

Integration testing, integrality, principle of integrality, assessment of school skills, technology of assessing the transdisciplinary skills, inter- transdisciplinarity, specification matrix