Educaţia interculturală şi rigorile curriculumului universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
633 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 19:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1.016.046 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Educaţia interculturală şi rigorile curriculumului universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 15-19. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Educaţia interculturală şi rigorile curriculumului universitar

Intercultural Education and the Rigors of a University Curriculum

CZU: 378.1.016.046

Pag. 15-19

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul rezumă experienţa moderatorului în ghidarea unui grup de profesori universitari care urmează să elaboreze curricula pentru disciplina sau modulul Educaţia interculturală. Obiectivele unei asemenea formări au vizat atât activităţi realizate nemijlocit în sala de curs a Centrului Educaţional PRO DIDACTICA, cât şi sarcini realizate de cursanţi individual sau în grupurile de lucru din cadrul universităţilor în care activează. Profesorii implicaţi au avut foarte multă libertate în alegerea modelelor pe care le vor urma sau în elaborarea unor concepţii inovative, precum şi în formularea subiectelor ce urmează a fi studiate. Printre cele mai preţioase achiziţii ale acestor ateliere de formare se situează constituirea şi consolidarea unor comunităţi de profesori care vor colabora la conceptualizarea şi implementarea produselor curriculare. Potenţialii autori de acte normative şi, ulterior, de suporturi de curs au examinat mai multe variante de taxonomii ale competenţelor, rămânând să opteze pentru cea mai adecvată în uzanţa universităţii în care activează. Pedagogia constructivistă şi strategia Lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice au constituit cadrul metodologic al formării.

The article outlines a moderator’s experience in guiding a group of university lecturers engaged in developing the curriculum for an Intercultural Education university course or module. The goals of this training endeavor related to both activities that took place in the classrooms of the PRO DIDACTICA Educational Center and tasks the course participants fulfilled individually or in teams at their own respective universities. The lecturers had a lot of freedom – they could choose the models they wanted to follow or opt instead for the development of their own innovative concept; they were also free in their choice of specific subjects. One of the most valuable acquisitions of these training workshops is the fact that as a result we created and consolidated a community of teachers who shall work together in conceiving and implementing curricular products. The potential writers of curricula and teaching materials have examined several versions of competence taxonomies and will now decide which of these suits their circumstances best. Methodologically, the training sessions were based on constructivist pedagogy and the RWCT strategy.

Cuvinte-cheie
curriculum, educaţia universitară, educaţia interculturală, taxonomia competenţelor, strategii, metode, tehnici de predare-învăţare-evaluare,

curriculum, higher education, intercultural education, competence taxonomy, Strategies, Methods, teaching/learning/ assessment techniques