Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
633 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 19:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.1.016.046 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Educaţia interculturală şi rigorile curriculumului universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 15-19. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.1.016.046 | ||||||
Pag. 15-19 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul rezumă experienţa moderatorului în ghidarea unui grup de profesori universitari care urmează să elaboreze curricula pentru disciplina sau modulul Educaţia interculturală. Obiectivele unei asemenea formări au vizat atât activităţi realizate nemijlocit în sala de curs a Centrului Educaţional PRO DIDACTICA, cât şi sarcini realizate de cursanţi individual sau în grupurile de lucru din cadrul universităţilor în care activează. Profesorii implicaţi au avut foarte multă libertate în alegerea modelelor pe care le vor urma sau în elaborarea unor concepţii inovative, precum şi în formularea subiectelor ce urmează a fi studiate. Printre cele mai preţioase achiziţii ale acestor ateliere de formare se situează constituirea şi consolidarea unor comunităţi de profesori care vor colabora la conceptualizarea şi implementarea produselor curriculare. Potenţialii autori de acte normative şi, ulterior, de suporturi de curs au examinat mai multe variante de taxonomii ale competenţelor, rămânând să opteze pentru cea mai adecvată în uzanţa universităţii în care activează. Pedagogia constructivistă şi strategia Lectură şi scriere pentru dezvoltarea gândirii critice au constituit cadrul metodologic al formării. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, educaţia universitară, educaţia interculturală, taxonomia competenţelor, strategii, metode, tehnici de predare-învăţare-evaluare, curriculum, higher education, intercultural education, competence taxonomy, Strategies, Methods, teaching/learning/ assessment techniques |
||||||
|