Educaţia părinţilor în contextul analizei impactului miturilor familiale şi al fenomenelor psihodinamice asupra relaţiei părinte-copil
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1028 122
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.262 (50)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3905)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Educaţia părinţilor în contextul analizei impactului miturilor familiale şi al fenomenelor psihodinamice asupra relaţiei părinte-copil. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 2-7. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455

Educaţia părinţilor în contextul analizei impactului miturilor familiale şi al fenomenelor psihodinamice asupra relaţiei părinte-copil

Parental Education in the Context of Analyzing the Impact of Family Myths and Psychodynamic Phenomena on the Parent-Child Relationshi

CZU: 37.018.262

Pag. 2-7

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ care elucidează specificul şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice în cadrul familiei şi în relaţia părinte-copil. Explicând funcţiile, coordonatele, caracteristicile şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice (identificarea proiectivă şi ataşamentul familial), autoarea dezvăluie esenţa şi importanţa memoriei familiei, a ritualurilor şi a scenariilor create în baza acestora. În finalul studiului sunt propuse condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor, validate experimental în cadrul consilierii familiei.

The article represents a theoretical and applicative study that elucidates the specificity and impact of family myths on the occurrence and manifestation of psychodynamic phenomena within the family and the parent-child relationship. Explaining the functions, coordinates, characteristics and impact of family myths on the occurrence and manifestation of psychodynamic phenomena (such as projective identification and family attachment), the author reveals the essence and importance of family memory, of the rituals and the scenarios based on these. At the end of the study conditions and strategies of parental education are proposed, having been experimentally validated in family counseling.

Cuvinte-cheie
familie, educaţie familială, relaţie părinte-copil, mituri familiale, fenomen psihodinamic, memoria familiei, scenariul familial, ritualul familial, educaţia părinţilor, condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor,

family, family education, parent-child relationship, family myths, psychodynamic phenomenon, family memory, family script, family ritual, parent education, conditions and strategies of parenting education