Educația incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reținere în dezvoltarea psihică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
820 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 18:43
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina, ARSENE, Igor. Educația incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reținere în dezvoltarea psihică. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 182-190. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Educația incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reținere în dezvoltarea psihică

Inclusive education: theoretical problems concerning designed trainings for students with mental disabilities


Pag. 182-190

Ştefîrţa Adelina1, Arsene Igor2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

Reforma sistemului învățământului trebuie să corespundă condițiilor socioculturale, să contribuie la depășirea dificultăților în contextul adaptării și socializării copiilor cu reținere în  dezvoltarea psihică, având în vedere faptul că nereușita școlară a copiilor cu RDP în societatea contemporană constituie aproximativ 50% din numărul total al acestora. Studierea particularităților psihologice ale elevilor cu RDP, la ora actuală, reprezintă o problemă stringentă și necesită un studiu continuu. Multe investigații din domeniu sunt consacrate căutării căilor de corectare a fenomenului dat în scopul depășirii reținerii în dezvoltarea psihică a copiilor, precum și pentru a găsi remediile corecționale întru diminuarea reținerii în dezvoltarea psihică la copii. Deși realizările în domeniul psihologiei copiilor cu RDP sunt multidimensionale și oferă noi condiții de explorare a potențialului acestora, un șir de probleme rămân insuficient abordate. În prezent, nu sunt definitiv determinate particularitățile psihofizice ale copiilor cu RDP, nu este definitiv stabilită legătura dintre nivelul lor de dezvoltare și capacitatea de lucru a elevilor, lipsește programa de educație fizică privind diferențierea dezvoltării fiecărui component comportamental în plan psihomotric, ceea ce trebuie să contribuie la adaptarea psihosocială a contingentului dat.

The reformation of the educational system must be adjusted to the socio-cultural conditions, must develop and solve the difficulties in the context of adaptation and socialization of the kids with difficulties in psycho-development. School educational failure involves about 50% of general number of kids with special needs. There is a scientific need to study the psychological aspects of pupils with special needs. This situation is actual and must be permanently studied. Many scientific works are done in this domain. The scientific studies are considered to be multidimensional and to give new conditions of exploration of the kids’ potential. There are also a number of problems that are not sufficiently studied. At the present moment, there are not completely the psycho-physical aspects of kids with special needs, there is not sufficiently developed the connection between the level of development and the work capacities of pupils; there does not exist a program of physical education and development of each behavioral element from psychomotrical perspective. This aspect must be studied because it has a great impact on psychosocial adaptation of these kids.

Cuvinte-cheie
educație incluzivă, instruire, elevi,

elevii cu reținere în dezvoltarea psihică