Articolul precedent |
Articolul urmator |
820 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 18:43 |
SM ISO690:2012 ŞTEFÎRŢA, Adelina, ARSENE, Igor. Educația incluzivă: probleme teoretice privind instruirea elevilor cu reținere în dezvoltarea psihică. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 182-190. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 182-190 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reforma sistemului învățământului trebuie să corespundă condițiilor socioculturale, să contribuie la depășirea dificultăților în contextul adaptării și socializării copiilor cu reținere în dezvoltarea psihică, având în vedere faptul că nereușita școlară a copiilor cu RDP în societatea contemporană constituie aproximativ 50% din numărul total al acestora. Studierea particularităților psihologice ale elevilor cu RDP, la ora actuală, reprezintă o problemă stringentă și necesită un studiu continuu. Multe investigații din domeniu sunt consacrate căutării căilor de corectare a fenomenului dat în scopul depășirii reținerii în dezvoltarea psihică a copiilor, precum și pentru a găsi remediile corecționale întru diminuarea reținerii în dezvoltarea psihică la copii. Deși realizările în domeniul psihologiei copiilor cu RDP sunt multidimensionale și oferă noi condiții de explorare a potențialului acestora, un șir de probleme rămân insuficient abordate. În prezent, nu sunt definitiv determinate particularitățile psihofizice ale copiilor cu RDP, nu este definitiv stabilită legătura dintre nivelul lor de dezvoltare și capacitatea de lucru a elevilor, lipsește programa de educație fizică privind diferențierea dezvoltării fiecărui component comportamental în plan psihomotric, ceea ce trebuie să contribuie la adaptarea psihosocială a contingentului dat. |
||||||
Cuvinte-cheie educație incluzivă, instruire, elevi, elevii cu reținere în dezvoltarea psihică |
||||||
|