Articolul precedent |
Articolul urmator |
903 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 19:58 |
SM ISO690:2012 MORARU, Ina. Educația prin asertivitate în triada părinte – copil – pedagog. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 177-182. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 177-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Asertivitatea este caracteristica care asigură o comunicare eficientă în triada părinte-copil-pedagog. Dezvoltarea abilităților asertive implică atât efortul părinților, cât și al pedagogilor care relaționează zilnic cu copilul. Cunoașterea personalității copilului, evaluarea necesităților acestuia, abordarea individualizată în procesul instructiv educativ determină și menține colaborarea între pedagog și părinte. Colaborarea, comunicarea, capacitatea de exprimare a emoțiilor și gândurilor asigură succesul adaptării și cunoașterii. Părinții, profesorii pot fi înșiși modele de exprimare a emoțiilor negative, într-o manieră dezirabilă făcând apel la asertivitate. Elevul are nevoie de modele și reguli pentru a avea o conduită adecvată, pentru a se socializa. Eroarea fundamentală de atribuire funcționează și în cazul triadei elevi-părinți-profesori, atunci când protagoniștii abdică de la asumarea responsabilă a îndeplinirii rolurilor ce le revin. |
||||||
Cuvinte-cheie asertivitate, comportament asertiv, imaginea de sine, agresivitate, anxietate, eroare fundamentala de atribuire |
||||||
|