Programul de stimulare a comunicării prin utilizarea limbajelor nonverbale: PECS și Signalong în educația elevilor cu CES
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1067 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6+376 (2)
Social psychology (991)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (643)
SM ISO690:2012
DUMITRU TĂBĂCARU, Cristina. Programul de stimulare a comunicării prin utilizarea limbajelor nonverbale: PECS și Signalong în educația elevilor cu CES. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 1(50), pp. 13-19. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(50) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Programul de stimulare a comunicării prin utilizarea limbajelor nonverbale: PECS și Signalong în educația elevilor cu CES

Program for communication stimulation through the use of nonverbal languages: PECS and Signalong in pupils with special education needs (SEN)

CZU: 316.6+376

Pag. 13-19

Dumitru Tăbăcaru Cristina
 
Universitatea din Piteşti
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2018


Rezumat

Articolul prezintă un program destinat îmbunătățirii competențelor de comunicare a copiilor cu nevoi educaționale speciale (SEN), în special pentru cei cu dificultăți de comunicare. Abordarea și cadrul teoretic pe care a fost construit programul promovează comunicarea totală și recunosc că utilizarea sistemelor augmentative și alternative va fi benefică. Conținutul programului propus urmărește obiectivele de formare a competențelor de comunicare de bază conforme cu cele enunțate în CIF. De asemenea, articolul prezintă metodologia de implementare și de lucru a programului, iar programul poate fi un instrument important pentru fiecare profesor care dorește să utilizeze comunicarea verbală și să angajeze în astfel de comunicare toți elevii, indiferent de capacitatea lor de a vorbi sau nu.

The article presents a program designed for enhancing communication skills of children with special education needs (SEN), especially for those having communication difficulties. The approach and the theoretical framework on which the program was build is promoting total communication and acknowledge that the use of augmentative and alternative systems will be beneficial. The content of the proposed program is following objectives for creating basic communication competencies in compliance with the ones stated in CIF. Also the article is presenting the methodology of implementing and working with the program and it is an important tool for every teacher that wants to go beyond verbal communication and engage all students, regardless of their ability to speak or not.

Cuvinte-cheie
comunicare, abilități de comunicare,

program educațional,

sisteme alternative și augmentative.