Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1596 184 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 16:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
616.8 (995) |
Neurology. Neuropathology. Nervous system (971) |
SM ISO690:2012 GAVRILIŢĂ, Lucia. Abordarea tabloului clinic al formelor de afecţiuni neuromotorii. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 1(50), pp. 20-36. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(50) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 616.8 | ||||||
Pag. 20-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente în domeniul medicinii şi pedagogiei speciale, există o serie de termeni prin care descriem, desemnăm şi explicăm problemele în dezvoltarea individuală a copilului. Mai vehiculat este termenul „deficienţă‖ - o anumită lezare organică, incapacitatea fiziologică sau psihologică pe care aceasta o determină, precum şi „handicapul‖ care decurge din limitarea şanselor de participare în condiţii normale la viaţa socială. În încercarea de a identifica termeni mai puţin peiorativi care să nu aducă atingere demnităţii individuale sau de grup, a apărut şi sintagma „afecţiuni neuromotorii‖, subliniindu-se ideea că un copil sau altul poate avea nevoie de o atenţie specială, de un parcurs educaţional adaptat, individualizat, de un program de stimulare şi dezvoltare pe termen lung. Astfel, în prezentul articol prezentăm forme ale tabloului clinic al „afecţiunilor neuromotorii‖, descrise în literatura din domeniu, şi anume: spastică, atetozică, ataxică şi mixte. Menţionăm că toate simptomele „afecţiunilor neuromotorii‖, au în comun următoarele: un tonus muscular anormal; mişcări de tip reflex (non-voluntare, ca la nou-născuţi) care sunt persistente; mişcări izolate (cap, mâini) care rămân dificile sau imposibile în formele mai grave. |
||||||
Cuvinte-cheie afecţiuni/ deficienţe neuromotorii, copiii cu cerinţe educative speciale, program de stimulare/dezvoltare, egalizare de şanse, servicii de sprijin., dizabilitate, drepturi egale, intervenţie timpurie |
||||||
|