Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1817 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-03 18:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.12 (221) |
Higher education. Universities. Academic study (2579) |
SM ISO690:2012 COTELNIC, Ala. Dezvoltarea personalului ştiinţifico-didactic ca sursă principală în asigurarea calităţii universitare. In: Economica, 2015, nr. 4(94), pp. 32-39. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | |||||||
Numărul 4(94) / 2015 / ISSN 1810-9136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 378.12 | |||||||
JEL: I23, M51 | |||||||
Pag. 32-39 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Pentru a obţine calitate, poziţionare, satisfacţia clienţilor, e nevoie de o bază rigidă pe care o constituie oamenii, care fac posibilă obţinerea rezultatelor de performanţă ale organizaţiei. Resursele umane reprezintă însăşi organizaţia. Oamenii reprezintă o resursă comună, resursă-cheie, o resursă vitală de azi şi de mâine a tuturor organizaţiilor, care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul com-petitiv al acestora. Resursele umane sunt unice în ceea ce priveşte potenţialul lor de creştere şi dezvoltare, precum şi capacitatea de a-şi cunoaşte şi învinge propriile limite, pentru a face faţă noilor provocări sau exigenţe. Eficacitatea utilizării tuturor celorlalte resurse depinde, în mare măsură, de eficacitatea resurselor umane. Personalul ştiinţifico-didactic universitar reprezintă elementul-cheie în asigurarea calităţii pregătirii unor specialişti de calificare înaltă pentru economia ţării. În articol, sunt scoase în evi-denţă câteva aspecte ce ţin de gestionarea acestora, cum ar fi angajarea, normarea ştiinţifico-didactică, evaluarea şi motivarea. |
|||||||
Cuvinte-cheie personal ştiinţifico-didactic, normare ştiinţifico-didactică, performanţă, evaluare, motivare, calitate |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Cotelnic, A.</creatorName> <affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro,en'>Dezvoltarea personalului ştiinţifico-didactic ca sursă principală în asigurarea calităţii universitare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-9136</relatedIdentifier> <subjects> <subject>personal ştiinţifico-didactic</subject> <subject>performanţă</subject> <subject>normare ştiinţifico-didactică</subject> <subject>evaluare</subject> <subject>motivare</subject> <subject>calitate</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.12</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015-12-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Pentru a obţine calitate, poziţionare, satisfacţia clienţilor, e nevoie de o bază rigidă pe care o constituie oamenii, care fac posibilă obţinerea rezultatelor de performanţă ale organizaţiei. Resursele umane reprezintă însăşi organizaţia. Oamenii reprezintă o resursă comună, resursă-cheie, o resursă vitală de azi şi de mâine a tuturor organizaţiilor, care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul com-petitiv al acestora. Resursele umane sunt unice în ceea ce priveşte potenţialul lor de creştere şi dezvoltare, precum şi capacitatea de a-şi cunoaşte şi învinge propriile limite, pentru a face faţă noilor provocări sau exigenţe. Eficacitatea utilizării tuturor celorlalte resurse depinde, în mare măsură, de eficacitatea resurselor umane. Personalul ştiinţifico-didactic universitar reprezintă elementul-cheie în asigurarea calităţii pregătirii unor specialişti de calificare înaltă pentru economia ţării. În articol, sunt scoase în evi-denţă câteva aspecte ce ţin de gestionarea acestora, cum ar fi angajarea, normarea ştiinţifico-didactică, evaluarea şi motivarea. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In order to obtain a better quality, a better positioning or customer satisfaction a rigid base, formed of people, is very much need, as only people contribute to obtaining results of performance within an organization. The organization itself is represented of human resources. People are a common, vital and key resource of the organizations’ present and future that ensure their survival, development and competitive success. Human resources are unique in terms of their potential for growth and development, and their ability to get knowledge and overcome their own limits, to face new challenges and exigencies. The effectiveness in using all the other resources depends largely on the effectiveness of human resources. The scientific and teaching personnel of a university are a key element in ensuring the training quality of highly qualified specialists for the country’s economy. The article highlights several aspects of personnel management, such as employment, wage rate fixing, evaluation and motivation. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>