Optimizarea comunicării la elevii cu dizabilitate senzorială
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
86 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.3 (129)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Optimizarea comunicării la elevii cu dizabilitate senzorială. In: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză, 22 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 131-135. ISBN 978-9975-46-824-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză 2023
Conferința "Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză"
Chişinău, Moldova, 22 iunie 2023

Optimizarea comunicării la elevii cu dizabilitate senzorială

Optimizing communication for students with sensory disability

CZU: 376.3

Pag. 131-135

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2024


Rezumat

În articol sunt enumerate modalitățile de optimizare a comunicării la elevii cu dizabilitate senzorială. Un copil care și-a pierdut auzul, vederea în copilărie se găsește într-o situație diferită față de cei tipici. Dificultățile de comunicare izolează copiii cu dizabilitate senzorială de cei tipici. Acesta este motivul apariției unor dificultăți specifice în dezvoltarea comunicării și a trăsăturilor de personalitate ale copilului. Printre principalele sarcini ale educației și dezvoltării copiilor cu dizabilitate senzorială la vârsta școlară se numără dezvoltarea abilităților de comunicare, formarea abilităților de utilizare a tehnologiilor de acces, ce permite accesul la curriculum și care facilitează dezvoltarea comunicării.

The article lists ways to optimize communication for students with sensory disabilities. A child who lost hearing, sight in childhood finds himself in a different situation than the typical ones. Communication difficulties isolate children with sensory disabilities from typical children. This is the reason for the appearance of specific difficulties in the development of communication and personality traits of the child. Among the main tasks of the education and development of children with sensory disabilities at school age are the development of communication skills, the formation of skills in the use of access technologies, which allow access to the curriculum and facilitate the development of communication.

Cuvinte-cheie
optimizare, dificultăţi, comunicare, dizabilitate senzorială, auz, vedere,

optimization, difficulties, communication, sensory disability, hearing, vision