Modelul pedagogic de formare a creativității la elevii treptei primare de învățământ pentru dezvoltarea competenței lectorale și a scrierii
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
180 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 23:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:811.135.1+821.135.1 (1)
Kinds of school providing general education (2016)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456)
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087)
SM ISO690:2012
GAVRILUȚ, Monalisa - Laura. Modelul pedagogic de formare a creativității la elevii treptei primare de învățământ pentru dezvoltarea competenței lectorale și a scrierii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 2(32), pp. 167-176. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.167-176
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(32) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Modelul pedagogic de formare a creativității la elevii treptei primare de învățământ pentru dezvoltarea competenței lectorale și a scrierii

The pedagogical model of creativity training of students from primary school for development of lecturing and writing skills

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.167-176
CZU: 373.3.016:811.135.1+821.135.1

Pag. 167-176

Gavriluț Monalisa - Laura
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2023


Rezumat

Studiul literaturii este nu numai echivalentul cunoașterii, dar și al construirii identității proprii. De aceea, abordarea literaturii trebuie remodelată și reconsiderată, astfel încât este necesar ca demersurile să aibă în vedere, pe lângă latura cognitivă a învățării, dimensiunea afectiv-atitudinală și capacitățile creativ-imaginative ale elevilor. Lectura creativă și scrierea creativă oferă profesorilor și elevilor un teren fertil de exploatare și valorificare a acestor capacități, câtă vreme lectura nu înseamnă doar a înțelege mai bine ideile „celuilalt“, ci și un proces care poate conduce la o înțelegere mai profundă și mai nuanțată a propriilor idei și sentimente, a identității pe care ne-o construim continuu prin raportare la ceilalți. Trebuie să pledăm pentru stimularea creativității, aceasta fiind un mijloc esențial de a dezvolta gândirea critică și de a stimula potențialul fiecărui elev atât în procesul receptării, cât și în procesul scrierii.

The study of literature is not only the equivalent of knowledge, but also of building one's own identity. Therefore, the approach to literature must be reshaped and reconsidered, so that it is necessary that the approaches take into account, in addition to the cognitive side of learning, the affective-attitudinal dimension and the creative-imaginative capacities of the students. Creative reading and creative writing offer teachers and students a fertile ground for exploiting and capitalizing on these capacities, while reading is not only about better understanding the ideas of the "other", but also a process that can lead to a deeper and more nuanced understanding of our own ideas and feelings, of the identity that we continuously build by relating to others. We must advocate for the stimulation of creativity, this being an essential means to develop critical thinking and to stimulate the potential of each student both in the process of reception and in the process of writing.

Cuvinte-cheie
creativitate, competenţă, comunicare, lectură, scriere,

creativity, competence, communication, reading, writing