Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
180 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 23:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.016:811.135.1+821.135.1 (1) |
Kinds of school providing general education (2016) |
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1456) |
Literature of Balkan Romance / Romanic languages (2087) |
SM ISO690:2012 GAVRILUȚ, Monalisa - Laura. Modelul pedagogic de formare a creativității la elevii treptei primare de învățământ pentru dezvoltarea competenței lectorale și a scrierii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 2(32), pp. 167-176. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.167-176 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 2(32) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.167-176 | |||||||
CZU: 373.3.016:811.135.1+821.135.1 | |||||||
Pag. 167-176 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Studiul literaturii este nu numai echivalentul cunoașterii, dar și al construirii identității proprii. De aceea, abordarea literaturii trebuie remodelată și reconsiderată, astfel încât este necesar ca demersurile să aibă în vedere, pe lângă latura cognitivă a învățării, dimensiunea afectiv-atitudinală și capacitățile creativ-imaginative ale elevilor. Lectura creativă și scrierea creativă oferă profesorilor și elevilor un teren fertil de exploatare și valorificare a acestor capacități, câtă vreme lectura nu înseamnă doar a înțelege mai bine ideile „celuilalt“, ci și un proces care poate conduce la o înțelegere mai profundă și mai nuanțată a propriilor idei și sentimente, a identității pe care ne-o construim continuu prin raportare la ceilalți. Trebuie să pledăm pentru stimularea creativității, aceasta fiind un mijloc esențial de a dezvolta gândirea critică și de a stimula potențialul fiecărui elev atât în procesul receptării, cât și în procesul scrierii. |
|||||||
Cuvinte-cheie creativitate, competenţă, comunicare, lectură, scriere, creativity, competence, communication, reading, writing |
|||||||
|