Dezvoltarea abilităților de comunicare la preadolescenți
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
335 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 15:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8.07:316.77 (1)
Psychology (3397)
Sociology of culture. Cultural context of social life (790)
SM ISO690:2012
RACU, Iulia, RACU, Igor. Dezvoltarea abilităților de comunicare la preadolescenți. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 3-9. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p3-9
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Dezvoltarea abilităților de comunicare la preadolescenți

The development of communication skills in preadolescents

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p3-9
CZU: 159.922.8.07:316.77

Pag. 3-9

Racu Iulia, Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Articolul prezintă cercetarea experimentală a abilităților de comunicare și a stilurilor de comunicare la preadolescenți. În eșantionul de cercetare am încadrat 100 de preadolescenți. Rezultatele studiului au relevat că 24% din preadolescenți au nivelul scăzut al inițierii contactelor sociale, un număr mare de preadolescenți se caracterizează prin nivel scăzut și mediu de dezvoltare a abilităților de comunicare, precum și prin stiluri deficitare de comunicare cum ar fi cele: dependent, agresiv, non-asertiv și manipulator. În articol este descris conținutul și fundamentat științific programul de intervenție psihologică de dezvoltare a abilităților de comunicare la preadolescenți.

The article presents experimental research on communication skills and communication styles in preadolescents. The research sample included 100 preadolescents. The results of the study revealed that 24% of preadolescents have a low level of initiating social contacts, a large number of pre-adolescents are characterized by a low and medium level of developing of communication skills, as well as by deficient communication styles such as: dependent, aggressive, non-assertive and manipulative styles. The article describes the content and scientific basis of the psychological intervention program for the development of communication skills in preadolescents.

Cuvinte-cheie
comunicare, stiluri de comunicare, program de intervenții psihologice, preadolescenţi,

communication, communication style, psychological interventions program, preadolescence