Dimensiuni actuale în abordarea managementului conflictelor pedagogice
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
254 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 22:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:159.942 (3)
Organization of instruction (533)
Psychology (3398)
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana, BOROZAN, Maia. Dimensiuni actuale în abordarea managementului conflictelor pedagogice. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 154-161. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Dimensiuni actuale în abordarea managementului conflictelor pedagogice

Current dimensions in approaching the management of pedagogical conflicts

CZU: 37.091:159.942

Pag. 154-161

Şova Tatiana1, Borozan Maia2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Articolul prezintă un demers investigațional al factorilor generatori de conflicte pedagogice de natură intrapersonală și interpersonală ce stimulează dezvoltarea profesională și personală, dar în același timp constituie un blocaj serios în comunicarea pedagogică. Sunt evidențiate strategii de soluționare constructivă a conflictelor pedagogice prin manifestarea culturii emoționale, prin afirmarea profesionalismului pedagogic, prin valorificarea resurselor interpersonale și a celor intrapersonale și prin gestionarea eficientă a stresului la locul de muncă.

The article presents an investigative approach to the factors that generate pedagogical conflicts of an intrapersonal and interpersonal nature that stimulate professional and personal development, but at the same time constitute a serious blockage in pedagogical communication. Strategies for the constructive resolution of pedagogical conflicts are highlighted by demonstrating emotional culture, by affirming pedagogical professionalism, by capitalizing on interpersonal and intrapersonal resources and by effectively managing stress at work.

Cuvinte-cheie
conflicte pedagogice, factori interpersonali, factori intrapersonali, cultură emoţională, stres profesional, dezvoltare profesională, dezvoltare personală,

pedagogical conflicts, interpersonal factors, intrapersonal factors, emotional culture, professional stress, Professional development, personal development