Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
363 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-07 14:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (511) |
Organization of instruction (565) |
SM ISO690:2012 GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Valorificarea experimentală a eficienței modelului și a programului de formare a competenței metacognitive din perspectiva comunicării didactice în context curricular . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 2-7. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664928 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||||
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||||
|
|||||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664928 | |||||||||
CZU: 37.091 | |||||||||
Pag. 2-7 | |||||||||
|
|||||||||
Descarcă PDF | |||||||||
Rezumat | |||||||||
Necesitatea de a determina funcționalitatea învățării în actualul context social, bazat pe inovație și revoluție tehnologică, impune măsuri de substanță în educație, măsuri ce sunt tot mai conectate la conceptul de metacogniție și la principiile constructiviste, care converg în direcția subiectivării învățământului din perspectiva orientării spre nevoile directe ale educabilului. Construirea cunoașterii elevilor prin învățarea de profunzime, bazată pe dezvoltarea conceptului gândire despre gândire, reprezintă unul dintre cele mai provocatoare deziderate ale sistemului de învățământ. Identificarea manifestărilor metacognitive încă din ciclul achizițiilor fundamentale și formarea nivelului elementar de competență metacognitivă la elevii care aparțin acestui nivel de studiu reprezintă pentru autorii acestui articol o prioritate didactico-metodologică și, totodată, nevoia de a contura în termenii comunicării didactice cele mai eficiente mijloace de manifestare personală prin intermediul metacogniției. |
|||||||||
Cuvinte-cheie valorificare experimentală, model pedagogic, competenţă metacognitivă, comunicare didactică, curriculum, experimental exploration, pedagogical model, metacognitive competence, didactic communication, curriculum |
|||||||||
|