Intercultural competence in the professional training of university students in the Republic of Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
223 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-10 22:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.048 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2579)
SM ISO690:2012
TSYMBALIUK, Elena, GHELEŢCHI, Ion. Intercultural competence in the professional training of university students in the Republic of Moldova. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2022, nr. 1(15), pp. 167-174. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Intercultural competence in the professional training of university students in the Republic of Moldova

Competenţa interculturală în formarea profesională a studenţilor din Republica Moldova

CZU: 378.147.048

Pag. 167-174

Tsymbaliuk Elena, Gheleţchi Ion
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2023


Rezumat

The intercultural competence formation is one of the priorities in contemporary higher professional education. The goal of this article is to underline and argue the importance of intercultural competence formation for the students from higher education institutions of the Republic of Moldova in general, and for the future teachers of Russian language and literature in particular. In accordance with the mentioned above the author set some tasks to be solved: to substantiate the relevance of the mentioned problem; to trace briefly the history of teachers' training on the mentioned specialty in the universities of the republic; to state the main requirements for the graduates of the specialty in accordance with the normative documents.

Formarea competenței interculturale este una dintre direcțiile prioritare ale învățământului profesional superior contemporan. Scopul articolului este de a sublinia și argumenta importanța formării competenței interculturale în rândul studenților din instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova, în general, și a viitorilor profesori de limba și literatura rusă, în special. În conformitate cu cele menționate mai sus autorul își stabilește și soluționează sarcinile: să fundamenteze actualitatea problemei menționate; să traseze succint istoricul formării cadrelor didactice la specialitatea menționată în universitățile din republică; să marcheze principalele cerințe față de absolvenții specialității în conformitate cu documentele normative.

Cuvinte-cheie
intercultural competence, multicultural environment, professional competences, professional training,

competenţă interculturală, mediu multicultural, competența profesionala, formare profesională