Premise pentru formarea la elevii-liceeni a competenței de realizare a experiențelor în științele umanistice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
242 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-25 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5:371.214.114+004 (1)
Kinds of school providing general education (2016)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4184)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Premise pentru formarea la elevii-liceeni a competenței de realizare a experiențelor în științele umanistice. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 129-133. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.129-133
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Premise pentru formarea la elevii-liceeni a competenței de realizare a experiențelor în științele umanistice

Prerequisites for the training of high school students in the competence to carry out experiences in the humanities

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.129-133
CZU: 373.5:371.214.114+004

Pag. 129-133

Cernei Andriana12
 
1 I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

Astăzi, tot mai des este vehiculată ideea trecerii de la instruirea tradiţională la învățarea bazată pe cercetare – premisă pentru formarea competenței de realizare a experiențelor în științele umanistice care are ca scop integrarea organică a elevului în societatea bazată pe cunoaștere. Fiind o metodă didactică bazată pe experienţă, în contextul acesteia elevul învaţă să aplice în practică cunoştinţele teoretice obținute în sala de clasă, acţionând pertinent, individual sau în grupuri, la rezolvarea problemelor identificate în societate. În acest context, învăţarea prin cercetare este aceea care oferă oportunităţi de dezvoltare cumulativă a cunoştinţelor, înţelegerea lor, dezvoltând astfel motivația și interesul elevilor față de ştiinţă.

Today, the idea of moving from traditional training to research-based learning is being circulated more and more often - a premise for the formation of the competence to carry out experiences in the humanities - which aims at the organic integration of the student into the knowledge-based society. Being a didactic method based on experience, in its context the student learns to apply in practice the theoretical knowledge obtained in the classroom, acting pertinently, individually or in groups, to solve the problems identified in society. In this context, learning through research is the one that offers opportunities for the cumulative development of knowledge, their understanding, thus developing students' motivation and interest in science.

Cuvinte-cheie
informatica, curriculum, realizarea experimentelor, științe umanistice, cercetare, competenţă, educaţie,

informatics, curriculum, conducting experiments, humanities, research, competence, education