Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
427 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-11 08:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:004 (40) |
Organization of instruction (536) |
Computer science and technology. Computing. Data processing (4189) |
SM ISO690:2012 RAILEAN, Elena. Managementul calității strategiilor de evaluare digitală. percepția socială a cadrelor didactice în perioada post-COVID -19. In: Moldoscopie, 2022, nr. 1(96), pp. 129-141. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Moldoscopie | |||||||
Numărul 1(96) / 2022 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).12 | |||||||
CZU: 37.091:004 | |||||||
Pag. 129-141 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Pandemia COVID-19 a accelerat procesul de adoptare a strategiilor de evaluare digitală. Problema este că cadrele didactice aplică evaluarea digitală fără a ține cont de impactul evaluării asupra finalităților educaționale. Această lucrare prezintă rezultatele chestionarului online “Percepția socială a cadrelor didactice în perioada post-COVID-19”, completat de 228 respondenți. Rezultatele obținute indică că: a) profesorii folosesc diverse utilitare pentru crearea testelor digitale, prioritizănd Google Form; b) evaluarea include activități de diagnostic, formative și sumative; c) evaluarea digitală este mai interesantă, motivantă și obiectivă, dacă este sensibilă la particularitățile psihopedagogice și culturale ale grupului social. Totuși, majoritatea profesorilor consideră că evaluarea constituie o metodă de măsurare a rezultatelor învățării, accentuând importanta sarcinilor interactive și de evaluare în grup, dar și a faptului că responsabilitatea pentru calitatea învățării revine profesorului. Conchidem referitor la importanta inițierii unui program de formare continue a profesorilor în alfabetizarea psihopedagogică a permisibilității evaluării digitale în diversitatea mediilor de învățare. |
|||||||
Cuvinte-cheie evaluare, măsurare, testare, evaluare informatizată, cunoștințe faptice, cunoştinţe teoretice, strategii de evaluare digitală, assessment, measurement, testing, digital assessment, factual knowledge, theoretical knowledge, digital assessment strategies, évaluation, mesure, test, évaluation informatisée, connaissances factuelles, connaissances théoriques, stratégies d’évaluation numérique, оценка, измерение, тестирование, компьютеризированная оценка, фактические знания, теоретические знания, стратегии цифровой оценки |
|||||||
|