Raportul dintre partidele vocii și pianului în muzica vocală a predecesorilor lui F. Schubert
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
287 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-11 19:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.2+786.2]:78.071.1 (1)
Vocal music (290)
SM ISO690:2012
TUREA, Elena, ŢÎRCUNOVA, Svetlana. Raportul dintre partidele vocii și pianului în muzica vocală a predecesorilor lui F. Schubert. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, pp. 16-17. ISBN 978-9975-117-80-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021

Raportul dintre partidele vocii și pianului în muzica vocală a predecesorilor lui F. Schubert

CZU: 784.2+786.2]:78.071.1

Pag. 16-17

Turea Elena, Ţîrcunova Svetlana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 6 octombrie 2022


Rezumat

Realizările lui F. Schubert în domeniul muzicii vocale de cameră au o bază istoricoculturală solidă. Este formată din tradițiile cântecelor populare germane și austriece, creația Minnesingerilor, Meistersingerilor și compozitorilor epocii Barocului și clasicismului. Pe baza folclorului, sunt determinate modelele modal-intonaționale, ritmice și structurale ale cântecelor austro-germane. Influența maeștrilor Minnesangului și Meistersangului s-a manifestat prin apariția Bar-form. În lucrările vocale de cameră ale lui Haydn, Mozart și Beethoven, putem descoperi premise ale trăsăturilor romantice, care mai apoi vor fi dezvoltate în cântecele lui Schubert. În aceste lucrări sunt folosite diferite tipuri ale raporturilor între partidele vocală și cea instrumentală: predomină acompaniamentul în conformitate cu principiile basului general, dar există deja exemple de independență relativă a partidelor ansamblului. Apar introduceri instrumentale, concluzii și interludii. Textura variază în funcție de tipurile de expunere a materialului tematic, există o imitație a sunetelor naturii. Toate aceste caracteristici vor fi prezentate în muzica vocală de cameră a lui F. Schubert la un alt nivel.

Cuvinte-cheie
Beethoven, ciclu vocal, lied, Mozart, partida pianului, partidă vocală