Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-11 19:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.2+786.2]:78.071.1 (1) |
Vocal music (290) |
![]() TUREA, Elena, ŢÎRCUNOVA, Svetlana. Raportul dintre partidele vocii și pianului în muzica vocală a predecesorilor lui F. Schubert. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, 10 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: 2021, pp. 16-17. ISBN 978-9975-117-80-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2021 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.2+786.2]:78.071.1 | ||||||
Pag. 16-17 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Realizările lui F. Schubert în domeniul muzicii vocale de cameră au o bază istoricoculturală solidă. Este formată din tradițiile cântecelor populare germane și austriece, creația Minnesingerilor, Meistersingerilor și compozitorilor epocii Barocului și clasicismului. Pe baza folclorului, sunt determinate modelele modal-intonaționale, ritmice și structurale ale cântecelor austro-germane. Influența maeștrilor Minnesangului și Meistersangului s-a manifestat prin apariția Bar-form. În lucrările vocale de cameră ale lui Haydn, Mozart și Beethoven, putem descoperi premise ale trăsăturilor romantice, care mai apoi vor fi dezvoltate în cântecele lui Schubert. În aceste lucrări sunt folosite diferite tipuri ale raporturilor între partidele vocală și cea instrumentală: predomină acompaniamentul în conformitate cu principiile basului general, dar există deja exemple de independență relativă a partidelor ansamblului. Apar introduceri instrumentale, concluzii și interludii. Textura variază în funcție de tipurile de expunere a materialului tematic, există o imitație a sunetelor naturii. Toate aceste caracteristici vor fi prezentate în muzica vocală de cameră a lui F. Schubert la un alt nivel. |
||||||
Cuvinte-cheie Beethoven, ciclu vocal, lied, Mozart, partida pianului, partidă vocală |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Turea, E.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Ţîrcunova, S.V.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Raportul dintre partidele vocii și pianului în muzica vocală a predecesorilor lui F. Schubert</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-117-80-7</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Beethoven</subject> <subject>ciclu vocal</subject> <subject>lied</subject> <subject>Mozart</subject> <subject>partida pianului</subject> <subject>partidă vocală</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>784.2+786.2]:78.071.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Realizările lui F. Schubert în domeniul muzicii vocale de cameră au o bază istoricoculturală solidă. Este formată din tradițiile cântecelor populare germane și austriece, creația Minnesingerilor, Meistersingerilor și compozitorilor epocii Barocului și clasicismului. Pe baza folclorului, sunt determinate modelele modal-intonaționale, ritmice și structurale ale cântecelor austro-germane. Influența maeștrilor Minnesangului și Meistersangului s-a manifestat prin apariția Bar-form. În lucrările vocale de cameră ale lui Haydn, Mozart și Beethoven, putem descoperi premise ale trăsăturilor romantice, care mai apoi vor fi dezvoltate în cântecele lui Schubert. În aceste lucrări sunt folosite diferite tipuri ale raporturilor între partidele vocală și cea instrumentală: predomină acompaniamentul în conformitate cu principiile basului general, dar există deja exemple de independență relativă a partidelor ansamblului. Apar introduceri instrumentale, concluzii și interludii. Textura variază în funcție de tipurile de expunere a materialului tematic, există o imitație a sunetelor naturii. Toate aceste caracteristici vor fi prezentate în muzica vocală de cameră a lui F. Schubert la un alt nivel.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>