The Occupational Standard of the Teacher of the Romanian Language and Literature
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
219 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-28 21:37
SM ISO690:2012
SAINENCO, Ala. The Occupational Standard of the Teacher of the Romanian Language and Literature. In: Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale, 21-22 octombrie 2011, Bălți. Bălți: Bălţi: Presa univ. bălţeană, 2012, pp. 124-125. ISBN 978-9975-50-069-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale 2012
Conferința "Integrarea specialistului cu studii superioare pe piaţa muncii: aspecte naţionale şi internaţionale"
Bălți, Moldova, 21-22 octombrie 2011

The Occupational Standard of the Teacher of the Romanian Language and Literature


Pag. 124-125

Sainenco Ala
 
"Alecu Russo" State University of Balti
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2022


Rezumat

Învăţămîntul actual este determinat de noi premise economice şi instructive, pentru a răspunde necesităţilor europene printr-o educaţie de calitate. Rolul decisiv în acest proces îi revine profesorului, care realizează prevederile standardelor de conţinut ale disciplinei pentru atingerea standardelor Ciclu masterat Doctorat 1. Abilităţi de cercetare a fenomenelor din domeniul ştiinţelor educaţiei lingvistice şi literare din diverse perspective metodologice 2. Capacităţi de analiză şi sinteză a datelor ştiinţifice 3. Abilităţi de comunicare în domeniul profesional avansat 4. Abilităţi de utilizare a noilor tehnologii informaţionale de comunicare în procesul de cercetare 5. Capacităţi de a rezolva probleme 6. Abilităţi de a reflecta asupra propriului progres şi de a-şi evalua performanţele 7. Abilităţi de lider 8. Abilităţi de proiectare, cercetare, implementare şi prezentare a unor proiecte investigaţionale proprii 9. Abilităţi de elaborare a unei cercetări educaţionale în diferite contexte 10. Abilităţi de consiliere etc. 1. Abilităţi de cercetare în domeniul ştiinţelor educaţiei, în domeniile adiacente şi alte domenii de formare profesională 2. Capacităţi de creare şi interpretare a noilor cunoştinţe prin realizarea unei cercetări originale 3. Capacităţi de a se implica într-un dialog critic în cadrul domeniului profesional 4. Capacităţi de comunicare a rezultatelor cercetării şi inovaţiilor 5. Abilităţi de utilizare a noilor tehnologii informaţionale 6. Abilităţi critice şi autocritice 7. Abilităţi de prezentare şi susţinere în public a rezultatelor cercetărilor ştiinţifice 8. Creativitate în cercetare ştiinţifică etc. 125 de competenţă la disciplina de care este responsabil. Scopul general al studiului limbii şi literaturii române în liceu îl constituie: formarea şi dezvoltarea la elevi a culturii comunicării, prin stăpînirea resurselor limbii, a culturii literar-artistice, prin cunoaşterea/interpretarea valorilor literare. Standardul a fost structurat pe domenii de competenţă.

Education today is determined by economic and educational premises in order to reply to European needs through quality education. Decisive role in this process is the teacher, who made the provisions of content standards of discipline to make standards of competence in the discipline that is responsible.

Cuvinte-cheie
standardul ocupaţional, educaţie de calitate, competenţă, abilitate, liceu, educaţie, plan de studiu, curriculum, profesor,

occupational standard, quality education, competence, ability, school, education, research plan, curriculum, teacher