Dimensiuni formative ale competenței interculturale în cadrul lecțiilor asistate de calculator
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
309 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 15:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004 (112)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4067)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4270)
SM ISO690:2012
DOROBANȚU-DINA, Roxana-Georgeta. Dimensiuni formative ale competenței interculturale în cadrul lecțiilor asistate de calculator. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 74-81. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Dimensiuni formative ale competenței interculturale în cadrul lecțiilor asistate de calculator

CZU: 37.016:004

Pag. 74-81

Dorobanțu-Dina Roxana-Georgeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

În materialul de față am esențializat importanța formării competențelor cheie în cadrul învățământului gimnazial și în special necesitatea formării competenței interculturale, în contextul problematicii lumii actuale. Educația interculturală, ca parte a ,,noilor educații” se regăsește în Noul Curriculum-ul Național aflat în vigoare din anul 2017 și în mod indubitabil se va regăsi în toate documentele curriculare, întrucât abordarea inter- și transdisciplinară a educației interculturale susține și legitimează afirmația noastră, în contextul necesității de soluționare a problematicii lumii actuale. Tehnologia asistată de calculator a fost și rămâne instrumentul de maximă utilitate și de perspectivă pentru învățământ și pentru toate domeniile de activitate; aceasta necesită însă pregătirea continuă a cadrului didactic și asigurarea logisticii pentru beneficiarii direcți, într-o lume aflată în permanentă schimbare și evoluție tehnologică.

In this material we have highlighted the importance of training key competences in secondary education and especially the need to train intercultural competence, in the context of today's world. Intercultural education, as part of the “new education” is found in the New National Curriculum in force since 2017 and will undoubtedly be found in all curricular documents, as the inter- and transdisciplinary approach to intercultural education supports and legitimizes the statement ours, in the context of the need to solve the problems of today's world. Computer-assisted technology has been and remains the tool of maximum utility and perspective for education and for all fields of activity; however, it requires the continuous training of teachers and the provision of logistics for direct beneficiaries, in a world in constant change and technological evolution.

Cuvinte-cheie
competenţă interculturală, tehnologia asistată de calculator, informatica,

intercultural competence, computer aided technology, informatics