Dimensiuni praxiologice ale managementului strategic în formarea culturii cercetării
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
317 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-28 11:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:37.013.43+001.8/)1 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885)
Science and knowledge in general. Organization of intellectual work (1388)
SM ISO690:2012
COROPCEANU, Eduard. Dimensiuni praxiologice ale managementului strategic în formarea culturii cercetării. In: Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii, 30-31 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia UST, 2021, Ediția 1, vol.1, pp. 8-16. ISBN 978-9975-76-369-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii
Ediția 1, vol.1, 2021
Conferința "Cercetarea și inovarea educației din perspectiva exigențelor actuale ale pieții muncii"
Chişinău, Moldova, 30-31 octombrie 2021

Dimensiuni praxiologice ale managementului strategic în formarea culturii cercetării

CZU: 378.1:37.013.43+001.8/)1

Pag. 8-16

Coropceanu Eduard
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2022


Rezumat

Instruirea prin cercetare prezintă un mecaism eficient de formare a competențelor profesionale prin crearea condițiilor de integrare eficientă a domeniilor epistemologic, praxiologic și axiologic. Evoluția culturii cercetării în dependență de particularitățile etative trebuie axată pe un management strategic eficient multidimensional. Învățământul superior și entitățile din domeniul cercetării au misiunea de a crea platforme funcționale și constructiviste pentru integrarea celor mai relevante experiențe din învățământul general cu direcțiile de cercetare din învățământul superior. Managementul strategic al formării culturii cercetării în context universitar este reprezentat prin direcțiile strategice de stimulare a culturii cercetării în învățământul superior.

eResearch training presents an efficient mechanism for the formation of professional skills by creating the conditions for efficient integration of the epistemological, praxiological and axiological fields. The evolution of the research culture depending on the etative particularities must be focused on an efficient multidimensional strategic management. Universities and research entities have the mission to create functional and constructivist platforms for the integration of the most relevant experiences in general education with the research directions in higher education. The strategic management of the formation of the research culture in the university context is represented by the strategic directions of stimulating the research culture in higher education.

Cuvinte-cheie
cultura cercetării, educație prin cercetare, managementul strategic al formării culturii cercetării, Învăţământul superior,

research culture, education through research, strategic management of the research culture formation, higher education