Elemente de proiectare didactică în educaţia nonformală
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
315 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-15 01:40
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina. Elemente de proiectare didactică în educaţia nonformală. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 59-60.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Elemente de proiectare didactică în educaţia nonformală

Elements of didactical preparation in nonformal education


Pag. 59-60

Ştefîrţa Adelina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Formele generale ale educaţiei sunt considerate a fi acele acţiuni şi influenţe pedagogice ce sunt desfăşurate, succesiv sau simultan, în cadrul activităţii de formare-dezvoltare a personalităţii umane. Educaţia formală (oficială) este formată din acţiunile şi influenţele pedagogice ce sunt proiectate instituţional, sunt intenţionate şi se desfăşoară sistematic. Educaţia informală (spontană) reprezintă ansamblul influenţelor pedagogice (sau influienţelor cotidiene, eterogene, incidentale, voluminoase – sub aspect cantitativ) exercitate spontan asupra personalităţii de la nivelul familiei, mediului social (cultural, politic, economic, religios etc.), (micro)grupurilor sociale, comunităţii (locale, teritoriale, naţionale), mass-mediei (presa scrisă, radio, televiziune etc.). Aceste influenţe nu sunt selectate, prelucrate şi organizate din punct de vedere pedagogic. Educaţia nonformală (extraşcolară) este compusă din acţiunile şi influenţele pedagogice ce se desfăşoară într-un cadru instituţionalizat situat în afara sistemului de invăţământ dar şi în interiorul acestuia, prin activităţi extradidactice sau extraşcolare, opţionale sau facultative. Conţinutul şi obiectivele urmărite sunt prevăzute în documente special elaborate cu o mare flexibilitate, diferenţiindu-se în funcţie de vârstă, sex, categorii socioprofesionale, interesul participanţilor, aptitudinile şi înclinaţiile acestora. Caracterul acestor activităţi este opţional.

General forms of education are considered to be the pedagogical influences that are developed for development and formation of the human personality. Formal education includes all pedagogical influences that have an institutional planning, an intention and that are systematically done. Informal education is formed of all pedagogical influences that have a spontaneous action on the human personality, such as family, social environment, social groups, community and mass-media. These influences are not selected, are not pedagogically organized. Non-formal education is based on the pedagogical influences that are done in an institutional frame but are not a part of the educational system. These are extra-didactical and optional activities. The content and the objectives are presented in special documents that are flexible, because it requires taking into consideration the age, socio-professional categories, interests and participants needs.

Cuvinte-cheie
educaţie, instruire, elevi, educaţie non-formală, proiectare didactică,

education, instruction, pupils, non-formal education