Articolul precedent |
Articolul urmator |
315 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-15 01:40 |
SM ISO690:2012 ŞTEFÎRŢA, Adelina. Elemente de proiectare didactică în educaţia nonformală. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 59-60. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 59-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formele generale ale educaţiei sunt considerate a fi acele acţiuni şi influenţe pedagogice ce sunt desfăşurate, succesiv sau simultan, în cadrul activităţii de formare-dezvoltare a personalităţii umane. Educaţia formală (oficială) este formată din acţiunile şi influenţele pedagogice ce sunt proiectate instituţional, sunt intenţionate şi se desfăşoară sistematic. Educaţia informală (spontană) reprezintă ansamblul influenţelor pedagogice (sau influienţelor cotidiene, eterogene, incidentale, voluminoase – sub aspect cantitativ) exercitate spontan asupra personalităţii de la nivelul familiei, mediului social (cultural, politic, economic, religios etc.), (micro)grupurilor sociale, comunităţii (locale, teritoriale, naţionale), mass-mediei (presa scrisă, radio, televiziune etc.). Aceste influenţe nu sunt selectate, prelucrate şi organizate din punct de vedere pedagogic. Educaţia nonformală (extraşcolară) este compusă din acţiunile şi influenţele pedagogice ce se desfăşoară într-un cadru instituţionalizat situat în afara sistemului de invăţământ dar şi în interiorul acestuia, prin activităţi extradidactice sau extraşcolare, opţionale sau facultative. Conţinutul şi obiectivele urmărite sunt prevăzute în documente special elaborate cu o mare flexibilitate, diferenţiindu-se în funcţie de vârstă, sex, categorii socioprofesionale, interesul participanţilor, aptitudinile şi înclinaţiile acestora. Caracterul acestor activităţi este opţional. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, instruire, elevi, educaţie non-formală, proiectare didactică, education, instruction, pupils, non-formal education |
||||||
|