Noua normalitate și reziliența în contextul pandemiei COVID: cum va proceda școala?
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
379 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 23:07
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Noua normalitate și reziliența în contextul pandemiei COVID: cum va proceda școala? In: Management educațional la nivel european.: Volum internațional de studii de specialitate în domeniul managementului educațional, Ed. 2, 26-27 septembrie 2020, Bacău. Bacău: Smart Academic, 2020, Ediția 2, pp. 25-28.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Management educațional la nivel european.
Ediția 2, 2020
Congresul "Congresul Internațional al Dascălilor români"
2, Bacău, Romania, 26-27 septembrie 2020

Noua normalitate și reziliența în contextul pandemiei COVID: cum va proceda școala?

New normality and resilience in the context of the COVID pandemic: how will the school proceed?


Pag. 25-28

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2021


Rezumat

Articolul propune reflecții asupta relației dintre trei sintagme cu necunoscute: „noua normalitate și reziliența”, „pandemia COVID”, „acțiunile școlii în noua normalitate”. Pe măsură ce restricțiile se deschid, multe aspecte ale activității educaționale și de învățare vor rămâne cu o cicatrice în formă de COVID sau cu valoare adăugată. De rând cu acceptarea „noii normalități”, se prefigurează și se accentuează posibilitatea rezilienței sau revenirii (sistemelor, proceselor etc.) la starea iniţială, Conceptul „noua normalitate” are relații de antonimie cu cel de reziliență: schimbarea și revenirea la starea inițială sunt expresiile celor două mențalități sociale ale timpurilor noastre: elogierea versus denigrarea trecutului-prezent și al prezentului-viitor. Acțiunile școlii din Republica Moldova în noua normalitate, determinată de situația pandemică, de rând cu abordarea normativă și metodologică au nevoie de analiză și conceptualizare teoretică pentru elaborarea strategiilor pe ternem lung, aderarea cu descernămâmt la concepte precum „noua normalitate”, „reziliența” etc. Funcționarea practică timp de șase luni în condiții exceptionale, cu parcurgerea a două componente importante ale procesului de învățământ – evaluarea la finele anului de studii și începerea unui nou an de studii oferă faptologie pentru studii și cercetări.

Articolul propune reflecții asupta relației dintre trei sintagme cu necunoscute: „noua normalitate și reziliența”, „pandemia COVID”, „acțiunile școlii în noua normalitate”. Pe măsură ce restricțiile se deschid, multe aspecte ale activității educaționale și de învățare vor rămâne cu o cicatrice în formă de COVID sau cu valoare adăugată. De rând cu acceptarea „noii normalități”, se prefigurează și se accentuează posibilitatea rezilienței sau revenirii (sistemelor, proceselor etc.) la starea iniţială, Conceptul „noua normalitate” are relații de antonimie cu cel de reziliență: schimbarea și revenirea la starea inițială sunt expresiile celor două mențalități sociale ale timpurilor noastre: elogierea versus denigrarea trecutului-prezent și al prezentului-viitor. Acțiunile școlii din Republica Moldova în noua normalitate, determinată de situația pandemică, de rând cu abordarea normativă și metodologică au nevoie de analiză și conceptualizare teoretică pentru elaborarea strategiilor pe ternem lung, aderarea cu descernămâmt la concepte precum „noua normalitate”, „reziliența” etc. Funcționarea practică timp de șase luni în condiții exceptionale, cu parcurgerea a două componente importante ale procesului de învățământ – evaluarea la finele anului de studii și începerea unui nou an de studii oferă faptologie pentru studii și cercetări.

Cuvinte-cheie
„noua normalitate”, reziliență, pandemie, şcoală, acțiuni.,

“new normality”, resilience, pandemic, school, actions.