Le diktat de l’émetteur dans la communication publicitaire
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
210 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-08 15:47
SM ISO690:2012
FRUNZĂ, Monica. Le diktat de l’émetteur dans la communication publicitaire. In: Construcții identitare. Reverberaţii ale modelului cultural francez în context european şi universal.: Lingvistică , 19-20 aprilie 2013, Bălți. Bălți: Editura Presa universitară bălțeană, Bălţi & Editura Vasiliana ’98, Iaşi, 2014, Vol. 3, pp. 191-205. ISBN 978-973-116-365-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Construcții identitare. Reverberaţii ale modelului cultural francez în context european şi universal.
Vol. 3, 2014
Colocviul "Construcții identitare. Reverberaţii ale modelului cultural francez în context european şi universal"
Bălți, Moldova, 19-20 aprilie 2013

Le diktat de l’émetteur dans la communication publicitaire


Pag. 191-205

Frunză Monica
 
L’Université «Alexandru Ioan Cuza», Iasi
 
 
Disponibil în IBN: 21 septembrie 2021


Rezumat

By means of implicit or explicit illocutionary acts, as well as some pseudo-questions, advertisement makers create the illusion of interactivity between the two poles of communication in advertising. But in reality this communication is the monopoly of the sender, and mainly has a monologue structure.

Prin intermediul unor acte ilocutorii directive implicite sau explicite precum şi a unor pseudo-întrebări (acte ilocutorii interogative), creatorii de publicitate dau doar iluzia unei interactivităţi între cei 2 poli ai comunicării publicitare, în realitate aceasta fiind caracterizată de monopolul emiţătorului şi având o structură eminamente monologică.

Cuvinte-cheie
communication in advertising, production and reception instances, locution, illocution, perlocution, monologue structure,

comunicare publicitară, instanţe de producere şi de receptare, act locutoriu, ilocutoriu, perlocutoriu, structură monologică