Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
396 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-02 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2:373.21 (2)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (606)
Kinds of school providing general education (2016)
SM ISO690:2012
LUCHIANENCO, Lilia. Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 95-104. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.95-104
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Metode de diagnosticare psihoneurologică în instituțiile de educație timpurie

Psychoneurological diagnosis methods in early education institutions

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.95-104
CZU: 376.2:373.21

Pag. 95-104

Luchianenco Lilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Dezvoltarea completă a personalității copilului este dificilă atunci când sunt prezente anumite bariere. În aceste cazuri, rolul principal în depistarea precoce a acestor dificultăți se reia la testele psihoneurologice. Rezultatele obținute dictează metoda și principiile necesare elaborării unui program individual de dezvoltare, reabilitare neuropsihologică pentru fiecare copil. La finalul programului de dezvoltare / reabilitare, copiii vor menține capacitatea de a analiza, de a se orienta cu ușurință în mediu, de a-și exprima clar gândurile, vor putea să-și apere opiniile și vor stabili cu ușurință contacte sociale.

The complete development of the child's personality is difficult when certain barriers are present. In these cases, the primary role in the early detection of these difficulties resume to psychoneurological tests. The obtained results dictate the method and principles necessary for the elaboration of an individual program of development, neuropsychological rehabilitation for each child. At the end of the development / rehabilitation program, children will maintain the ability to analyze, to easily orient themselves in the environment, to express their thoughts clearly, they will be able to defend their opinions and they will easily establish social contacts.

Cuvinte-cheie
diagnosticare, dificultate, teste, reabilitare, dezvoltare,

Diagnosis, difficulty, tests, rehabilitation, development