Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
724 83 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 00:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:54 (38) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
Chemistry. Crystallography. Mineralogy (2026) |
SM ISO690:2012 ROTARI, Natalia, CHIŞCA, Diana, COROPCEANU, Eduard. Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 88-96. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96 | |||||||
CZU: 37.016:54 | |||||||
Pag. 88-96 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Abordarea interdisciplinară, implicarea în activități cu caracter interdisciplinar a devenit un subiect important și generator al schimbării în curriculum-ul modern. În lucrare este efectuată o analiză bidimensională – la nivel de curriculum și prin sondaj (chestionare aplicate profesorilor de Chimie și unui grup de elevi), a gradului de evoluție a legăturilor interdisciplinare în comparație: Curriculum 2010 – versus Curriculum 2019, Republica Moldova. De asemenea sunt reliefate avantajele și dezavantajele abordării conținuturilor cu caracter interdisciplinar, necesitățile și problemele de implementare. |
|||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, abordare STEM, competențe specifice la Chimie, interdisciplinarity, transdisciplinarity, STEM approach, specific skills in chemistry |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v23i1.88-96</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Rotari, N.V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Chişca, D.F.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Coropceanu, E.B.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier> <subjects> <subject>interdisciplinaritate</subject> <subject>transdisciplinaritate</subject> <subject>abordare STEM</subject> <subject>competențe specifice la Chimie</subject> <subject>interdisciplinarity</subject> <subject>transdisciplinarity</subject> <subject>STEM approach</subject> <subject>specific skills in chemistry</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.016:54</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-04-13</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Abordarea interdisciplinară, implicarea în activități cu caracter interdisciplinar a devenit un subiect important și generator al schimbării în curriculum-ul modern. În lucrare este efectuată o analiză bidimensională – la nivel de curriculum și prin sondaj (chestionare aplicate profesorilor de Chimie și unui grup de elevi), a gradului de evoluție a legăturilor interdisciplinare în comparație: Curriculum 2010 – versus Curriculum 2019, Republica Moldova. De asemenea sunt reliefate avantajele și dezavantajele abordării conținuturilor cu caracter interdisciplinar, necesitățile și problemele de implementare.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The interdisciplinary approach, the involvement of interdisciplinary activities has become an important and challenging tool in the modern curriculum. This article performs a two-dimensional analysis – at curriculum level and by survey (questionnaires applied to Chemistry teachers and a group of students), the degree of evolution of interdisciplinary links in comparison: Curriculum 2010 – Curriculum 2019, Republic of Moldova. Also highlighted are the advantages and disadvantages addressing interdisciplinary content, implementation needs and issues.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>