Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
723 83 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 00:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:54 (38) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3950) |
Chemistry. Crystallography. Mineralogy (2026) |
SM ISO690:2012 ROTARI, Natalia, CHIŞCA, Diana, COROPCEANU, Eduard. Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 88-96. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.88-96 | |||||||
CZU: 37.016:54 | |||||||
Pag. 88-96 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Abordarea interdisciplinară, implicarea în activități cu caracter interdisciplinar a devenit un subiect important și generator al schimbării în curriculum-ul modern. În lucrare este efectuată o analiză bidimensională – la nivel de curriculum și prin sondaj (chestionare aplicate profesorilor de Chimie și unui grup de elevi), a gradului de evoluție a legăturilor interdisciplinare în comparație: Curriculum 2010 – versus Curriculum 2019, Republica Moldova. De asemenea sunt reliefate avantajele și dezavantajele abordării conținuturilor cu caracter interdisciplinar, necesitățile și problemele de implementare. |
|||||||
Cuvinte-cheie interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, abordare STEM, competențe specifice la Chimie, interdisciplinarity, transdisciplinarity, STEM approach, specific skills in chemistry |
|||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-127358</cfResPublId> <cfResPublDate>2021-04-13</cfResPublDate> <cfVol>23</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>88</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/127358</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dezvoltarea competențelor inter- și transdisciplinare la elevi în cadrul orelor de chimie</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>interdisciplinaritate; transdisciplinaritate; abordare STEM; competențe specifice la Chimie; interdisciplinarity; transdisciplinarity; STEM approach; specific skills in chemistry</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Abordarea interdisciplinară, implicarea în activități cu caracter interdisciplinar a devenit un subiect important și generator al schimbării în curriculum-ul modern. În lucrare este efectuată o analiză bidimensională – la nivel de curriculum și prin sondaj (chestionare aplicate profesorilor de Chimie și unui grup de elevi), a gradului de evoluție a legăturilor interdisciplinare în comparație: Curriculum 2010 – versus Curriculum 2019, Republica Moldova. De asemenea sunt reliefate avantajele și dezavantajele abordării conținuturilor cu caracter interdisciplinar, necesitățile și problemele de implementare.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The interdisciplinary approach, the involvement of interdisciplinary activities has become an important and challenging tool in the modern curriculum. This article performs a two-dimensional analysis – at curriculum level and by survey (questionnaires applied to Chemistry teachers and a group of students), the degree of evolution of interdisciplinary links in comparison: Curriculum 2010 – Curriculum 2019, Republic of Moldova. Also highlighted are the advantages and disadvantages addressing interdisciplinary content, implementation needs and issues.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-110940</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-40908</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-273</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-127358</cfFedIdId> <cfFedId>10.36120/2587-3636.v23i1.88-96</cfFedId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-110940</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-110940-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Rotari</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Natalia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-40908</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-40908-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Кишка</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Д.</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-273</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-273-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-13T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Coropceanu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Eduard</cfFirstNames> <cfFamilyNames>Коропчану</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Эдуард</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>