Teaching reading with Web 2.0 tools
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2248 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 14:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1:004=811.111 (1)
Higher education. Universities. Academic study (2661)
Computer science and technology. Computing. Data processing (4276)
SM ISO690:2012
PINTILII, Alina. Teaching reading with Web 2.0 tools. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2019, nr. 1(9), pp. 74-82. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(9) / 2019 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Teaching reading with Web 2.0 tools

Predarea cititului cu ajutorul instrumentelor Web 2.0

CZU: 378.1:004=811.111

Pag. 74-82

Pintilii Alina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

Due to the increasing digitisation and rapid development of Web 2.0 technologies in recent years, new opportunities have become available to support the teaching and learning process. Although initially many teachers were reluctant to use computers and Internet applications in their classrooms for various reasons, nowadays they have a more positive opinion on the implementation of information and communications technology in education. The shift in attitude is the result of the fact that teachers’ experience of incorporating ICT in their curricula and numerous experimental studies in the field have proved the effectiveness of these tools in enhancing teaching and learning. The present article is also intended to demonstrate that ICT is helpful in education, but it restricts its focus to the potential of Web 2.0 technologies for the development of reading skills. It reviews six Web 2.0 resources, highlighting their main features and showing how they can improve EFL students’ reading. The article indicates that even the online applications that are not primarily targeted on reading can be useful in raising the level of learners’ comprehension of written English. Nonetheless, the major finding to emerge from this study is that Web 2.0 tools are quite valuable in the process of teaching and learning reading, as, being oriented to both teachers and students, they are doubly beneficial.

Datorită creșterii digitalizării și a dezvoltării rapide a tehnologiilor Web 2.0 în ultimii ani, noi oportunități se deschid în fața profesorilor în ceea ce privește procesul de predare-învățare. Cu toate că inițial mulți profesori erau reticenți în utilizarea calculatorului și a aplicațiilor Internet la orele lor din diverse motive, în prezent, ei au o atitudine mai pozitivă referitor la implementarea tehnologiei informației și a comunicațiilor în educație. Schimbul de atitudine este rezultatul faptului că experiența profesorilor de a incorpora TIC în curriculumurile lor și numeroasele studii experimentale în domeniul respectiv au dovedit efectivitatea acestor instrumente în îmbunătățirea predării și învățării. Articolul dat de asemenea intenționează să demonstreze că TIC este util în educație, dar se concentrează numai pe cercetarea potențialului tehnologiilor Web 2.0 în dezvoltarea deprinderilor de citire. Șase resurse Web 2.0 sunt trecute în revistă, evidențiindu-se caracteristicile lor principale și arătându-se cum ele pot ameliora cititul la studenții care învață limba engleză ca limbă străină. Articolul indică că aplicațiile online care nu sunt direcționate în principal pe citit pot fi și ele folositoare pentru ridicarea nivelului de înțelegere a englezei scrise al celor care învață. Cu toate acestea, constatarea majoră reieșită în urma studiului efectuat este că instrumentele Web 2.0 sunt foarte valoroase pentru procesul de predare și învățare a cititului, deoarece, fiind orientate atât spre profesori, cât și spre elevi/studenți, beneficiul lor este dublu.

Cuvinte-cheie
teaching, reading skill, web 2.0 tool, EFL student, language learning,

predare, învăţare, competența de a citi, instrument Web 2.0, student/elev care învață limba engleză ca limbă străină