Articolul precedent |
Articolul urmator |
697 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-12-23 21:36 |
SM ISO690:2012 BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Proiectarea curriculumului integralizat, Ştiinţe, clasele a X-XII-a, profilul umanist. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne: conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 1-a. , pp. 308-313. ISBN 978-9975-48-066-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne Partea 1-a. , 2014 |
||||||
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne" Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 308-313 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article are analyzed the conceptual issues of design Sciences curriculum discipline, classes X-XII – human profile. Are described the landmarks conceptual, the principles of design, specific competence, the disciplinary content and the methodological landmarks by formation and evaluation. The design of this curriculum is dictated by social requirements characterized by complexity and non-separability. So, we emphasize the opportunity and relevance this curriculum for contemporary school. |
||||||
|