Articolul precedent |
Articolul urmator |
648 102 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 17:55 |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Viorica. Interacţiunea dintre activitatea ocupaţională şi adaptarea psihosocială a adolescenţilor şi tinerilor cu dizabilităţi. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 190-192. ISBN 978-9975-56-010-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011 | ||||||
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării" Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 190-192 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Work as indispensable part of the occupation, has a significant importance in the social inclusion of teenagers and youth with disabilities and play an important role in psychosocial adaptation. We have deal with an age group that requires vocational and professional training. So, the occupational activity is the best way of social inclusion and psychosocial adaptation for teenagers with disabilities. The purpose of occupational activities is to facilitate the process of psychosocial adaptation and vocational training for teenagers and youth with disabilities, and then to ensure equitable access to the labor market for them. |
||||||
|