Strategie pedagogică, strategie didactică, tehnologie a instruirii: delimitări conceptuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
605 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 11:49
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Strategie pedagogică, strategie didactică, tehnologie a instruirii: delimitări conceptuale. In: Tehnologii didactice moderne:: In memoriam dr. hab., prof. univ. Stela Cemortan, 26-27 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2016, pp. 42-45. ISBN 978-9975-48-102-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tehnologii didactice moderne: 2016
Simpozionul "Tehnologii didactice moderne: "
Chişinău, Moldova, 26-27 mai 2016

Strategie pedagogică, strategie didactică, tehnologie a instruirii: delimitări conceptuale


Pag. 42-45

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2019


Rezumat

This paper overviews the current meaning of certain concepts which have recently entered the educational discourse – such as pedagogical strategy, teaching strategy, instruction technology. The author explores these concepts from the perspective of the most influential documents available today, such as dictionaries and pedagogical treatises, with a view to ensuring their adequate use in various contexts of pedagogical communication.