Gândirea critică – o competență transversală în contextul învățământului modern
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
695 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-22 13:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.02 (13)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Lucia. Gândirea critică – o competență transversală în contextul învățământului modern. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 1(41), pp. 17-25. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(41) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Gândirea critică – o competență transversală în contextul învățământului modern

Critical thinking – a transversal competency in the context of modern education

CZU: 37.015.3+37.02

Pag. 17-25

Şchiopu Lucia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă mai multe interpretări, contradictorii, ale conceptului de „gândire critică‖ și o sinteză a definițiilor existente în literatura de specialitate. Gândirea critică nu se bazează pe acumularea de informații, ci pe dezvoltarea competenței de a procesa informații, observații, interpretări, de a formula judecăți, inferențe, de a recunoaște inconsecvențele sau erorile logice într-o linie de raționament etc

This article reveals the contradictory distinction of the concept of critical thinking but also presents a synthesis of the existing definitions. Critical thinking is not based on the accumulation of information, but on the development of the competency to process information, observations, interpretations, formulate judgments, inferences, recognition of inconsistencies or logical errors in a line of reasoning and so on.

Cuvinte-cheie
gândire critică, efort intelectual, inferență, raţionament, judecată,

critical thinking, persistence, intellectual effort, inférence, reasoning, judgment