Particularitățile formării raporturilor lexicosemantice într-un context problematizat
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
529 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-16 12:30
SM ISO690:2012
PRUTEANU, Maria. Particularitățile formării raporturilor lexicosemantice într-un context problematizat. In: Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică, Ed. 1, 11 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 222-227.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică 2018
Simpozionul "Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică"
1, Chișinău, Moldova, 11 mai 2018

Particularitățile formării raporturilor lexicosemantice într-un context problematizat


Pag. 222-227

Pruteanu Maria
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2019


Rezumat

Dezvoltarea permanentă a societății noastre ne propune atenției mai multe probleme ce vizează formarea personalității, deschiderea ei spre diferite activități socioculturale, socioprofesionale. Deoarece învățarea limbii române de către studenții alolingvi își propune atât formarea lor cognitivă, cât și cea profesională, modelarea competențelor de comunicare cu orientarea profesională intră în dinamica acțiunilor în domeniul respectiv. Prin urmare, în procesul de valorificare a limbajului este importantă competența profesională a studentului, bazată pe motivare și care include utilizarea funcțională a raporturilor lexico-semantice într-un context problematizat.

The constant development of our society brings to our attention several issues that concern the formation of personality, its opening to various socio-cultural, socio-professional activities. Because the learning of the Romanian language by the alolingual students aims both their cognitive and professional training, the shaping of the communication skills with the professional orientation goes into the dynamics of the actions in the respective field. Therefore, in the process of capitalizing on language, the professional competence of the student is based on motivation and includes the functional use of lexico-semantic relations in a context.

Cuvinte-cheie
legitate lingvistică, microsistem lexical, sistem de asociații, semnificație lexicală, metoda asociativ-verbală.,

linguistic legality, lexical microsystem, system of associations, lexical significance, associative-verbal method