Natura fonetică şi statutul fonologic al unităţilor monofonematice consonantice compuse în limbile română şi engleză: aspectul lingvistic şi cel glotodidactic (microstudiu de sinteză)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
613 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-28 21:35
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei, BABÂRĂ, Nicanor. Natura fonetică şi statutul fonologic al unităţilor monofonematice consonantice compuse în limbile română şi engleză: aspectul lingvistic şi cel glotodidactic (microstudiu de sinteză). In: Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică, Ed. 1, 11 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 115-127.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică 2018
Simpozionul "Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică"
1, Chișinău, Moldova, 11 mai 2018

Natura fonetică şi statutul fonologic al unităţilor monofonematice consonantice compuse în limbile română şi engleză: aspectul lingvistic şi cel glotodidactic (microstudiu de sinteză)


Pag. 115-127

Chirdeachin Alexei, Babâră Nicanor
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 30 iunie 2019


Rezumat

Prezenta comunicare este dedicată studiului comparativ-contrastiv al unităţilor monofonematice consonantice compuse (în continuare UMCC), reprezentate prin africate, în limbile română şi engleză, la nivel general, articulatoric, acustic, cantitativ / statistic şi glotodidactic. În cercetare au fost folosite metoda comparativ-contrastivă, metodele cantitativă / statistică, matematică, cea a observării procesului didactic, a conversaţiei şi un set de metode ce ţin de fonetica experimentală (oscilografierea, spectrografierea, suprimarea consecutivă a secvenţelor sonore, fotografierea organelor articulatorii exterioare).

The present report is dedicated to the comparative and contrastive study of the compound consonant monophonemic units (referred to as CCMU) represented by affricates in Romanian and English at the general, articulatory, acoustic, quantitative / statistical and didactical levels. In our research there were used such methods as comparative and contrastive, quantitative / statistical, mathematical, that of the observation of didactical process, that of conversation and a set of methods related to experimental phonetics (oscillography, spectrography, consecutive suppression of sound sequences, photographing of external articular organs).

Cuvinte-cheie
fonetică, fonologie, unitate monofonematică consonantică compusă, caracteristica articulatorie, parametru acustic, analiza cantitativă, glotodidactică,

phonetics, phonology, compound consonant monophonemic unit, articulatory characteristic, acoustic parameter, quantitative analysis, language teaching