Școala incluzivă și facilitarea accesului tuturor la o educație de calitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
796 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 01:55
SM ISO690:2012
STRATAN, Valentina, CERNEAVSCHI, Viorica. Școala incluzivă și facilitarea accesului tuturor la o educație de calitate. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.1, pp. 249-258. ISBN 978-9975-46-333-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.1, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Școala incluzivă și facilitarea accesului tuturor la o educație de calitate


Pag. 249-258

Stratan Valentina, Cerneavschi Viorica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 februarie 2019


Rezumat

Educational integration and inclusion respects the fundamental principle of educational systems, according to which all children should study together. The institution oriented towards inclusive education values differences for the benefit of all children, recognizes their various needs and seeks solutions for each of them, taking into account different learning rhythms and styles. The inclusive institution thus ensures equal opportunities for all children valuing and respecting their differences and fighting against discrimination and prejudices by means of appropriate educational policies and practices. The transformation process of a traditional school to an inclusive one requires time and new techniques of management from each teacher. Professional development of teachers in order to support inclusive education includes both initial training as well as continuing training throughout teaching career.