Caracteristicile de bază şi modelul managementului anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
661 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-10 12:35
SM ISO690:2012
PASCARU, Sergiu, SVERDLIC, Valentin. Caracteristicile de bază şi modelul managementului anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : competitivitate, inovativitate, sustenabilitate, Ed. 13, 11-12 octombrie 2018, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Complexul Editorial INCE, 2018, Ediția 13, Vol.1, pp. 165-167. ISBN 978-9975-3202-8-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 13, Vol.1, 2018
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
13, Chișinău, Moldova, 11-12 octombrie 2018

Caracteristicile de bază şi modelul managementului anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova


Pag. 165-167

Pascaru Sergiu, Sverdlic Valentin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 octombrie 2018


Rezumat

În ţările cu economie dezvoltată managementul anticriză a devenit demult un instrument important în mediul de afaceri, în timp ce în ţările în curs de dezvoltare acest instrument abia începe să fie utilizat, cu toate că necesitatea acestuia pentru aceste ţări nu este mai mai puţin semnificativă, având în vedere numărul mare de întreprinderi aflate în prag de faliment. Problema principală constă în faptul că aplicarea acestui instrument în practică pentru întreprinderile din Republica Moldova, este destul de dificilă.  Ca urmare a analizei efectuate de către autor în cadrul întreprinderilor de transport auto din Republica Moldova, au fost identificate câteva aspecte ale managementului anticriză: (I) Echilibrarea intereselor proprietarilor şi lucrătorilor; (II) Interacţiunea cu mediul de afaceri; (III) Atragerea investiţiilor; (IV) Dispoziţia personalului.  În articol se propune modelul managementului anticriză pentru întreprinderile de transport auto din Republica Moldova. Este de notat că, acest model a fost sistematizat de autor în baza analizei literaturii de specialitate în domeniu (în special celei din Federația Rusă și UE), precum și diagnosticării managementului anticriză.

 In developed economies, anti-crisis management become an important tool in business, while in developing countries this instrument is just beginning to be used, although its need for these countries is no less significant, given the large number of businesses on the brink of bankruptcy. The main problem is that the implementation of this instrument in practice for Moldovan enterprises is quite difficult.  As a result of the analysis carried out by the author in the auto transport enterprises in the Republic of Moldova, several aspects of the anti-crisis management were identified: (I) Balancing the interests of the owners and workers; (Ii) Interaction with the business environment; (Iii) Attracting investment; (IV) Provision of personnel.  The article proposes an anti-crisis management model for Moldovan auto transport companies. It is noteworthy that this model has been systematized by the author based on the analysis of the literature in the field (especially from the Russian Federation and the EU), as well as the diagnosis of the anti-crisis management.

Cuvinte-cheie
management, model,

management anticriză, aspecte, obiective,

întreprindere de transport