Demers teoretic privind managementul impresiilor. Prezentarea sinelui în viaţa socială
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
665 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 12:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2 (205)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
GABATIUC, Natalia. Demers teoretic privind managementul impresiilor. Prezentarea sinelui în viaţa socială. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 166-174. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Demers teoretic privind managementul impresiilor. Prezentarea sinelui în viaţa socială

A conceptual framework of impression management. The prezentation of self in everyday life

CZU: 159.923.2

Pag. 166-174

Gabatiuc Natalia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2018


Rezumat

Prezentarea propriei persoane într-o lumină cât mai favorabiă reprezintă o abilitate necesară în viața socială, deoarece, indiferent de domeniul în care activăm, impresia pe care o persoană o poate face altora este un aspect important și uneori decisiv în ceea ce privește relațiile interpersonale ori succesul ocupațional. Observăm că unor persoane le este mai ușor decât altora să creeze impresii bune; totuși, acest fapt nu este un dat, aceste strategii pot fi asimilate și învățate în timp. Din aceste considerente, strategiile de management al impresiilor prezintă un interes continuu atât pentru cercetători, cât și pentru fiecare dintre noi, atât timp cât dorim să creăm păreri și impresii bune despre noi în relațiile de zi cu zi, la locul de muncă, în mediul online și public.

The presentation of self in the most favorable light is a necessary skill in social life, because regardless of the field in which we operate, the impression that a person can make to others is an important and sometimes decisive aspect of interpersonal relationships and occupational success. We notice that it is easier for some people to create good impresions than for others, yet this is not a fact, these strategies can be assimilated and learned over time. For these reasons, Impression Management Strategies have been of a continuous interest for both researchers and each of us as long as we want to create good opinions and impressions about us in daily relationships, at work, on social media and public life

Cuvinte-cheie
managementul impresiior, strategii de autoprezentare.,

prezentarea sinelui