Relaţia profesor-elev din perspectiva raportului dintre generaţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1215 163
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 17:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.2 (12)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115)
SM ISO690:2012
ŞOITU, Laurenţiu. Relaţia profesor-elev din perspectiva raportului dintre generaţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 28-31. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Relaţia profesor-elev din perspectiva raportului dintre generaţii

Teacher-student relationship from the perspective of rapport between generations

CZU: 37.064.2

Pag. 28-31

Şoitu Laurenţiu
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

Articolul abordează tema relaţiei profesorelev din perspectiva raportului dintre generaţii. Actualitatea subiectului survine din sesizarea rupturii dintre generaţii, cauzată de diferenţele dintre profesori şi elevi, de sistemele de valori la care se raportează. Sunt prezentate pericolele de conflict: acceptarea automată, a priori, a bunurilor moştenite de la generaţiile anterioare; înţelegerea cooperării drept sarcină a celuilalt; ignorarea forţei exemplului. Conflictul apare din dorinţa autonomiei, a puterii şi sub mirajul omniscienţei, când elevul şi profesorul – fie chiar amândoi – uită de responsabilitate şi nevoia firească de sprijin din partea celorlalţi pentru propria dezvoltare. În acest context, cei veniţi în lume mai devreme pot fi liantul cel bun, adevărat şi frumos.

The article reflects the topic of teacher-student relationship from the perspective of rapport between generations. The actuality of this study comes from the observation of gap between generations, caused by the differences between teachers and students, and by the values systems to which they relate. The article shows the dangers of conflict: a priori, automatic acceptance of inherited assets from previous generations; understanding of the cooperation as a task of the other; ignoring the force of example. The conflict and rupture occur under the desire of autonomy, power and illusion of omniscience, when student and teacher – or even both – forget about the responsibility and natural need of support from others for their own development. In this context, those who came into the world earlier can be good, true and beautiful binder

Cuvinte-cheie
teacher-student relationship, Generations, conflict, values, cooperation.