Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1215 163 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 17:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.064.2 (12) |
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (115) |
SM ISO690:2012 ŞOITU, Laurenţiu. Relaţia profesor-elev din perspectiva raportului dintre generaţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 28-31. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.064.2 | ||||||
Pag. 28-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul abordează tema relaţiei profesorelev din perspectiva raportului dintre generaţii. Actualitatea subiectului survine din sesizarea rupturii dintre generaţii, cauzată de diferenţele dintre profesori şi elevi, de sistemele de valori la care se raportează. Sunt prezentate pericolele de conflict: acceptarea automată, a priori, a bunurilor moştenite de la generaţiile anterioare; înţelegerea cooperării drept sarcină a celuilalt; ignorarea forţei exemplului. Conflictul apare din dorinţa autonomiei, a puterii şi sub mirajul omniscienţei, când elevul şi profesorul – fie chiar amândoi – uită de responsabilitate şi nevoia firească de sprijin din partea celorlalţi pentru propria dezvoltare. În acest context, cei veniţi în lume mai devreme pot fi liantul cel bun, adevărat şi frumos. |
||||||
Cuvinte-cheie teacher-student relationship, Generations, conflict, values, cooperation. |
||||||
|